گروه بورس کالا- پیش‌بینی می‌شود تولید فولاد ایران تا پایان سال ۷میلیون تن افزایش یابد.

به گزارش «متال‌بولتن» علی‌اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن اخیرا گفته است: «تا پایان سال جاری بخش دولتی حدود ۵میلیون تن و بخش خصوصی ۲میلیون تن فولاد بر تولید خود خواهند افزود.»

به گفته وی، انتظار می‌رود ظرفیت تولید کارخانه‌های فولاد دولتی به ۳۲میلیون تن و کارخانجات بخش خصوصی به ۱۰میلیون تن برسد که جمعا تا سال ۲۰۱۲میلادی ۴۲میلیون تن فولاد تولید خواهد شد.چهار پروژه بزرگ توسط کارخانه‌های فولاد مبارکه، فولاد اصفهان، فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان در حال اجراست که با بهره‌برداری از این طرح‌ها تا پایان سال به ظرفیت تولید فولاد کشور افزوده خواهد شد.

در همین حال کارخانه گندله‌سازی مبارکه در نیمه نخست سال جاری ۶/۳میلیون تن پلت تولید کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹درصد افزایش داشته است.بنابر گفته مرتضی طلایی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان، طی ۶ ماه اول سال جاری کارخانه احیای مستقیم آهن ۵۴/۲میلیون تن آهن اسفنجی تولید کرده که نسبت به سال قبل ۲درصد افزایش یافته است.میزان تولید کارخانه نورد گرم ۱۲۴/۲میلیون تن بوده که در مقایسه با سال گذشته ۵درصد کمتر شده است. این کاهش تولید به دلیل توقف در تولید و انجام تعمیرات بوده که امیدواریم در نیمه دوم سال جبران شود.

گزارش متال بولتن حاکی از آن است که تولید کارخانه نورد سرد فولاد مبارکه به میزان پیش‌بینی شده رسیده است و تولید کارخانه گالوانیزه نیز به ۱۰۰هزار تن رسیده که نشان دهنده یک درصد پیشرفت در این امر بوده است. کارخانه سفید کاری نیز به تولید خود به میزان ۲۰درصد اضافه و حدود ۴۲۹۸۴ تن محصول در نیمه اول سال به بازار عرضه کرده است.