گروه بورس کالا- دیروز به دنبال رشد فزاینده قیمت آهن در بازار غیررسمی برخی از تولیدکنندگان بخش‌خصوصی از جمله آریان‌فولاد از عرضه تولیدات خود در بازار امتناع کردند.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، در حالی قیمت آهن در بازار غیررسمی همچنان ادامه دارد که به گفته یکی از فعالان بازار انبارهای تهران مملو از آهن وارداتی است. براساس این گزارش، از سوی دیگر تجار به علت فرا رسیدن سال مالی و بستن حساب‌های خود از عرضه و فروش آهن در بازار خودداری می‌کنند. از این رو به علت کاهش عرضه و افزایش تقاضا شاهد رشد قیمت آهن‌آلات در بازار غیررسمی طی دو هفته اخیر هستیم.
برخی فعالان بازار آهن هشدار می‌دهند که به علت دپوی آهن در انبارهای تهران، در سال جدید شاهد عرضه زیاد از سوی فروشندگان خواهیم بود؛ زیرا که در آن طرف سال همه نسبت به فروش آهن اقدام خواهند کرد؛ بر این اساس شاهد سیر نزولی قیمت‌ها خواهیم بود.
در این میان برخی از تولیدکنندگان از جمله آریان‌فولاد به علت سیر صعودی قیمت آهن در بازار غیررسمی از عرضه تولیدات خود فعلا امتناع می‌کنند.
براساس این گزارش، طی روز گذشته میلگرد عرضه شده از سوی اهواز 1/4، اردبیل 1/5، البرز 6/2، نورد فولاد کرمانشاه 3/4 و 2/5 و فولاد آذربایجان 2/4 و 7/3درصد رشد قیمت داشتند.
طی مدت یاد شده، تیرآهن نیز تجربه‌ای متفاوت از روزهای گذشته داشت؛ به طوری که هر شاخه تیرآهن ۱۴، ۱۶ و ۱۸ با رشد ۵هزار ریال، ۵۰هزار ریال و ۱۰۰هزار ریال عرضه شدند.
دیروز هر شاخه تیرآهن 20، 22‌، 24 و 27 نیز به ترتیب شاهد رشدی170هزار ریال، 100هزار ریال، 70هزار ریال و 250هزار ریال بودند.