گروه بورس کالا- متخصصان و کارکنان ذوب‌آهن اصفهان در فروردین‌ماه سال جاری (سال نوآوری و شکوفایی) توانستند به رکورد بی‌سابقه‌ای در تولید مقاطع طویل ساختمانی دست پیدا کنند. مهندس محمدرضا خسروی‌راد، معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان ضمن تشریح وضعیت تولید فروردین‌ماه این شرکت گفت: در ابتدای این سال که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی سال نوآوری و شکوفایی نامیده شده است به پشتوانه تلاش، جدیت و ابتکار کارگران و کارشناسان واحدهای تولیدی به‌ویژه همکاران سخت‌کوشمان در مهندسی نورد و در سایه پشتیبانی سایر حوزه‌های شرکت، موفق به تولید ۲۵۱هزار و ۵۶۸تن انواع محصولات نوردی شدیم که در تاریخ بهره‌برداری این کارخانه بی‌سابقه می‌باشد. وی دستیابی به این مهم را در کنار رعایت کامل نیاز بازار و درخواست مشتریان امری حائز اهمیت برشمرد.

وی افزود: براساس برنامه مصوب سال ۸۷ به‌رغم پیش‌بینی توقفات جهت انجام بازسازی و تعمیرات اساسی در برخی واحدهای تولیدی از جمله اجرای پروژه زیست‌محیطی، تعویض دیگ‌های اوتیلیزاتور که در تداوم مطمئن تولید نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت و راه‌اندازی تعدادی از مجموعه پروژه‌های طرح توازن کارخانه بالاخص کوره بلند شماره ۳، افزایش قابل‌ملاحظه‌ای در میزان تولید محصولات کارخانه پیش‌بینی شده که امید است با تامین به‌هنگام نیازهای تدارکاتی به‌ویژ ه مواد اولیه مورد نیاز و منابع نیرویی در سایه بستر فراهم آمده به این هدف مهم نایل شویم.

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به عملکرد موفق ذوب‌آهن اصفهان طی سال ۸۶ در عرصه‌های مختلف، طراحی و تولید محصولات جدید از جمله تیرآهن H را جزو اقدامات مهم انجام شده برشمرد و اظهار امیدواری کرد انجام این قبیل ابداعات و نوآوری‌ها با ورود ذوب‌آهن اصفهان به بازار بورس با گستره بیشتری انجام گیرد.

وی همچنین رکورد قبلی محصولات نوردی در این شرکت را در طی فروردین‌ماه سال گذشته دویست و چهل هزار و ده تن اعلام کرد.