گروه بورس کالا- منیژه حیاتی: روز گذشته ۱۲ هزارو ۱۵۰ تن میلگرد و تیرآهن در بورس کالا معامله شد که این حجم کالا در حالی مبادله شد که نرخ کالاها تغییر خاصی نسبت به قیمت‌های قبلی نداشتند. با توجه به اینکه ذوب‌آهن در روز یکشنبه، کاهش نرخ قابل توجهی در محصولات خود داشت، از این رو انتظار هم نمی‌رفت که قیمت کالاهای این شرکت در روز چهارشنبه مجددا کاهش پیدا کند، به همین دلیل افزایش حجم فروش کالاها در این روز با توجه به نرخ‌های پایین کالاهای عرضه شده از سوی فعالان بازار قابل پیش‌بینی بود. با توجه به اینکه کاهش قیمت‌های بورس در روز یکشنبه نرخ‌های بازار آزاد را بسیار تحت تاثیر قرار داده بود و باعث شد، قیمت‌ها روند نزولی به خود بگیرد، اکثر فعالان بازار تثبیت نرخ‌ها را برای اینکه بازار دچار تزلزل نشود قابل توجه می‌دانستند. از این رو با توجه به اینکه قیمت‌ها برای خریداران جذابیت پیدا کرده است، فعالان بازار تثبیت نرخ‌ها را در این مقطع عاملی در جهت بازگرداندن خریداران و استحکام بیشتر آنها در تصمیماتشان مهم ارزیابی می‌کنند. اما با وجود این هنوز بسیاری از خریداران معتقدند با توجه به اینکه نرخ بیلت در بازارهای جهانی رو به کاهش است و روند نزولی آن هنوز متوقف نشده است، تجار بیشتر از موجودی انبار خرید نمی‌کنند و معاملات بازار هنوز با احتیاط زیادی انجام می‌شود. در این میان خریداران همچنان سعی می‌کنند بیشتر براساس نیاز خرید کنند.

گفتنی است؛ روز گذشته سبد تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان که مجموعه‌ای از ۱۴ تا ۱۸ و ۲۰و ۲۲ و همچنین تیرآهن ۲۴ بود، با نرخ ۶۹۹ تومان عرضه شد که ۱۴۷۰ تن از آن فروش رفت.

در این روز همچنین سبد میلگرد A-۳، ۸ تا ۳۲ با نرخ ۶۹۹ تومان عرضه شد و از آن ۵ هزار تن معامله شد.

سبد میلگرد و تیرآهن این شرکت که مجموعه ای از ۱۴ تا ۲۰ و ۲۲و ۲۵ و تیرآهن ۱۴ تا ۱۸ بود، با نرخ ۶۲۱ تومان عرضه شد که ۶ هزار و ۲۱۰ تن از آن معامله شد.

سبد میلگرد و تیرآهن این شرکت نیز که در این روز میلگرد ۲۰ و تیرآهن ۱۴ تا ۱۸ بود، با نرخ ۶۳۱ تومان عرضه شد که از کل کالاهای عرضه شده ۴۰۰ تن معامله شد.