شمش طلای 100 گرمی در بورس کالا

گروه بورس کالا- نخستین عرضه شمش طلای صدگرمی در بورس کالا امروز صورت می‌گیرد. محمودرضا الهی‌فر، مدیرعامل کارگزاری سی ولکس کالا از عرضه شمش صد گرمی هر دوشنبه در بورس کالا خبر داد و اظهار داشت: شمش‌ها در سه سبد یک، سه و پنج تایی در روزهای دوشنبه عرضه می‌شوند تا اگر حتی تقاضا برای یک شمش هم وجود داشت بتوانیم پاسخگو باشیم.

وی افزود: به مبادلات این شمش‌ها مالیات تعلق نمی‌گیرد؛ چراکه عرضه‌کننده خود ارزش افزوده را پرداخت کرده و در قیمت این شمش‌ها لحاظ شده است. همچنین اگر این شمش‌ها از سوی اصناف عرضه شوند نیز معاف از مالیات هستند.

وی تصریح کرد: کارمزد خرید و فروش شمش طلا نیز مانند شمش‌های یک کیلویی است؛ یعنی یک در ۸ هزار برای کارمزد کارگزار و ۳ در هزار کارمزد برای عرضه‌کننده، خریدار نیز موظف به پرداخت ۲ در ۸ هزار کارمزد است.

الهی‌فر اظهار داشت: قیمت تقریبی شمش طلای ۱۰۰ گرمی در حدود ۴ میلیون تومان است و به زودی برای تسهیل در مبادلات شمش ۵۰ گرمی نیز عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: این شمش‌ها با عیار ۹۹۵ بوده که معادل طلای ۲۴ است، این درحالی است که عیار سکه ۹۰۰ است. همچنین در حال حاضر شمش‌ها با آرم شرکت کارگزاری سی ولکس است که قرار است به زودی آرم بورس کالا نیز روی این شمش‌ها

حک شود.

وی افزود: شمش‌های عرضه شده مربوط به طلای زرمهر است که در حال حاضر از طریق شرکت پارسیس که زیرمجموعه این شرکت است عرضه می‌شود، اما به‌زودی شمش طلای زرمهر عرضه خواهد شد.