گروه بنگاه‌ها - معاون وزیر و رییس هیات‌عامل ایمیدرو گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، جایگاه والایی در توسعه اقتصاد کشور دارد. مهدی کرباسیان در جمع مدیران ارشد ایمیدرو با بیان این مطلب اظهار کرد: سابقه ایمیدرو در گذشته به عنوان وزارت معادن و فلزات، حاکی از شان و منزلت ویژه این سازمان در همه جهات به ویژه حوزه اقتصاد است و باید نقش عظیم این سازمان را در توسعه اقتصادی باور داشته باشیم. وی افزود: معادن و نفت، دو موهبت خدادادی است که بهره‌برداری از این منابع، باید در مسیر سازندگی کشور و تامین معیشت مردم انجام شود.

کرباسیان با بیان اینکه کشور و دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است، تصریح کرد: باید در چارچوب قانون و مقررات، مسیرهای متنوعی برای تامین منابع مالی طرح‌های توسعه‌ای در پیش گرفت.

وی ادامه داد: از جمله این روش‌ها، استفاده از منابع بخش خصوصی و غیر‌دولتی با حفظ منافع دولت، مردم و همچنین، جذب سرمایه‌های خارجی است.

معاون وزیر و رییس هیات‌عامل ایمیدرو با بیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی، از پتانسیل رشد و نیز مزایای نسبی و مطلق مختلف جهت توسعه برخوردار است، گفت: از جمله این پتانسیل‌ها، وجود نیروی انسانی مجرب و کارآزموده است که در این میان، توجه به سلامت محیط کار برای تلاش خالصانه کارکنان و ایجاد هم‌افزایی، به دور از تخریب همدیگر ضروری است.