ارائه‌ 13 طرح معدنی و صنایع معدنی به فعالان اقتصادی آلمان
مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران 13 پروژه بخش معدن و صنایع معدنی را به عنوان طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری برای فعالان اقتصادی آلمان ارائه‌ کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان که همراه با وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کنفرانس بزرگ اقتصادی آلمان و ایران به برلین سفر کرده بود عصر دیروز در نشست اصلی این کنفرانس با ارائه‌ طرح‌های معدنی اظهار کرد:‌ طرح‌های فوق که بخش‌های مختلف فولاد، زغال‌سنگ، آلومینیوم و‌ تیتانیوم را در بر می‌گیرد از ارزشی بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو برخوردار است.
به گفته وی، از کل این تعداد طرح، ۹ پروژه مربوط به بخش فولاد و‌ دو طرح نیز در حوزه آلومینیوم است و پس از آن تیتانیوم و زغال‌سنگ قرار دارند. رئیس‌ هیات عامل ایمیدرو که در جمع اعضای موسسه آلمانی خاورمیانه و نزدیک سخن می‌گفت، افزود: این سازمان آمادگی دارد در پروژه‌های فوق به هر نسبتی که سرمایه‌گذاران تمایل داشته باشند با آنان مشارکت کند.
وی همچنین به مزیت‌های رقابتی اجرای این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: انرژی، مواد اولیه فراوان و حمایت‌های کامل قانونی از سرمایه‌گذاران از جمله مزیت‌‌های سرمایه‌گذاری در ایران است.
در این نشست حدود ۳۰۰ نفر از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی حضور داشتند که برخی از آنها در گفت‌وگو با هیات ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران ابراز علاقه کردند.
کنفرانس بزرگ اقتصادی ایران و آلمان از سوی موسسه آلمانی کسب و کار خاورمیانه و نزدیک (Numov) برگزار شد که بر اساس گزارش روزنامه اشپیگل، این کنفرانس فرصتی مناسب را برای فعالان اقتصادی آلمان جهت همکاری با ایران و حضور در بازار کشورمان ایجاد کرد. همچنین برخی مدیران بنگاه‌های بزرگ آلمان در این باره اعلام کرده‌اند که در تلاشند، از رقبای خود در بازار ایران عقب نمانند.