گروه بنگاه‌ها: مدیر‌عامل فولاد مبارکه گفت: سال ۹۳ به معنای واقعی سال رسیدن به اهداف چالشی بود که هرکدام برای خود تلاش‌های بسیاری به دنبال داشت.

بهرام سبحانی افزود: در آغاز سال گذشته اهداف چالشی با‌ارزش و بسیار مهمی را برای شرکت ترسیم کردیم که بعضا دستیابی به آنها را غیر‌ممکن یا بسیار سخت می‌دانستند.به‌عنوان مثال برای دستیابی به اهداف تولید فولاد خام نیاز مبرمی به گندله داشتیم و با توجه به محدودیت‌های داخلی ناچار به واردات گندله شدیم که این کار دقیقا مصادف شد با کاهش جهانی قیمت گندله که در نهایت قیمت گندله وارداتی را به قیمت‌های داخلی نزدیک کرده و از وارد آمدن هرگونه بار مالی اضافی به شرکت جلوگیری شد.

وی از صادرات ۱/ ۵ میلیون تن انواع محصولات فولاد مبارکه به بازارهای جهانی از جمله بازارهای اروپایی و خاور دور، کسب تندیس زرین تعالی سازمانی و مفتخر شدن فولاد مبارکه به دریافت عنوان شرکت سرآمد کشور، برترین شرکت دانشی کشور، شرکت برتر بهره‌وری، تندیس سیمین چهارستاره تعالی آموزش و... به‌عنوان مهم‌ترین‌‌ افتخارات به‌دست آمده در سال ۹۳ نام برد و تصریح کرد: این از اهمیت بسیاری برخوردار است که روابط عمومی با اطلاع‌رسانی خوب خود در داخل و خارج از کشور شرایطی فراهم کرد تا سایر کشورها بدانند شرکت فولاد مبارکه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی به اهمیت عملکرد به‌موقع و موثر روابط‌عمومی در نمایشگاه‌های داخلی و به‌ویژه نمایشگاه‌های خارج از کشور اذعان کرد و گفت: اینکه در نمایشگاه‌های خارجی استقبال بسیار خوب مدیران و نمایندگان شرکت‌های معتبر اروپایی را از محصولات فولاد مبارکه مشاهده می‌کنیم موفقیت بسیار بزرگی است. مشتریان اروپایی فولاد مبارکه به‌رغم وجود محصولات ارزان قیمت در بازار، ترجیح می‌دهند محصولات کیفی فولاد مبارکه را خریداری کنند که این آغاز راهی موفقیت‌آمیز اما بسیار حساس و رقابتی است.

ثبت سرمایه ۵۰ هزار میلیارد ریالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان

معاون اقتصادی فولاد مبارکه گفت: افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه اصفهان از ۳۶ هزار میلیاردریال به ۵۰ هزار میلیاردریال در تاریخ ۲۱/ ۱۲/ ۱۳۹۳ در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری اصفهان به ثبت رسید.

امیر‌حسین نادری با اعلام این خبر افزود: افزایش سرمایه در این مرحله به میزان ۱۴ هزار میلیارد ریال (به میزان ۸/ ۳۸درصد) صورت گرفت که ۱۲,۵۰۰ میلیارد ریال آن (معادل ۷/ ۳۴درصد) از محل آورده نقدی و مطالبات و مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال (۱/ ۴درصد) از محل سود انباشته تامین شد. وی هدف از انجام این افزایش سرمایه را اجرای طرح توسعه فولاد سبا جهت رسیدن به ظرفیت ۱.۴ میلیون تن؛ جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت صورت گرفته در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و اصلاح ساختار مالی برشمرد. مرتضی شبانی، رئیس امور سهام و مجامع درخصوص توزیع اوراق سهام جدید توضیح داد: اوراق سهام جدید با سرمایه ۵۰ هزار میلیارد ریال از روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین ماه قابل ارائه است، از این‌رو سهامداران حقیقی و حقوقی و آن دسته از همکاران که سهام ترجیحی آنها آزاد شده است می‌توانند از تاریخ مذکور با ارائه کارت شناسایی با مراجعه به دفتر امور سهام و مجامع واقع در طبقه همکف ساختمان مرکزی کارخانه یا دفتر امور سهام واقع در میدان آزادی و دفتر اصفهان شرکت در ساعات اداری مراجعه کرده و نسبت به دریافت اوراق جدید اقدام کنند.

رشد ۶/ ۳ درصدی تولید فولاد خام گروه فولاد مبارکه در سال ۹۳

تولید فولاد خام گروه فولاد مبارکه در سال۱۳۹۳ با ۶/ ۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۷.۴ میلیون تن رسید. مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه اصفهان نیز اعلام کرد: درسال ۱۳۹۳ مقدار ۷ میلیون و ۴۲۴ هزار تن فولاد خام در گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه - فولاد سبا - فولاد هرمزگان) تولید شد که این میزان در مدت مشابه سال قبل مقدار ۷ میلیون و ۱۶۸ هزار تن بوده است. مختار بخشیان به دستاوردهای تولید در محصولات مختلف فولاد مبارکه و شرکت‌های زیر‌گروه این شرکت اشاره کرد و با بیان اینکه در سال گذشته مقدار ۷ میلیون و ۲۴۷ هزارتن گندله در شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولید شد، افزود: این میزان در سال ۹۲ مقدار ۷ میلیون و ۱۴۱ هزار تن بوده است. وی از تولید ۸ میلیون و ۸۳۶ هزارتن آهن‌اسفنجی در گروه فولاد مبارکه در سال ۹۳ خبر داد و اظهار کرد: این میزان در مدت مشابه سال قبل ۸ میلیون و ۱۶۸ هزار تن بوده است.

مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه اصفهان خاطر‌نشان کرد: در سال ۹۳ مقدار ۶ میلیون و ۱۵ هزارتن کلاف گرم در شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا تولید شد که این میزان در سال ۹۲ به میزان

۵ میلیون و ۸۶۴ هزارتن بوده است. بخشیان تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۴۳۱ هزارتن کلاف سرد در شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولید شد که این میزان در سال ۹۲ یک میلیون و ۳۳۸ هزار تن بوده است.