گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران شنبه در حالی آخرین هفته کاری خود را آغاز کرد که خروج فروشندگان بالقوه از بازار زمینه جهش شاخص را فراهم کرد. در بازار سهام معامله‌گران در حالی فعالیت خود را شروع کردند که با توجه به نزدیکی پایان سال 94شمسی و محدودیت دریافت وجه نقد از محل فروش از میزان فروش کاسته شده و در مقابل معامله‌گران حقوقی در تلاش برای شناسایی سود بیشتر و بالابردن ارزش پرتفوی خود هستند.

برآیند این دو جریان موجب شد تا روز شنبه شاخص کل بتواند جهشی خیره‌کننده تجربه کند تا در نبود شمار قابل ملاحظه‌ای از نمادها از جمله نمادهای خودرویی با اتکا به نمادهای همراه و فولاد‌سازان و شرکت‌های هلدینگی و فلزی به رشد ۳۵/ ۱ درصدی معادل یک هزار و ۵۴واحد دست یابد. با این جهش شاخص پس از چندبار تلاش برای شکستن مقاومت ۷۸هزار واحدی سرانجام این مقاومت را پشت سر گذاشت و به رقم ۷۹هزار واحد رسید. در نهایت شاخص کل روز شنبه در ارتفاع ۷۹هزار و ۳۶۶واحد ایستاد.در شرایط کنونی به نظر می‌رسد شاخص کل سال ۹۴را بالاتر از مرز روانی ۸۰هزار واحدی به پایان برساند. در بازار روز شنبه پاکت‌های مزایده فروش سه مالک گروه بهمن بازگشایی شد، این در حالی است که هنوز رسما خبری در مورد این مزایده که منجر به فروش گروه بهمن خواهد شد، منتشر نشده است.پیش از برگزاری مزایده خبرها، از عدم قصد واقعی فروشنده برای خروج از گروه بهمن خبر می‌داد.

در گروه خودرویی در جریان معاملات امروز نماد رینگ‌سازی مشهد برای افزایش سرمایه متوقف می‌شود. در گروه فلزات اساسی روز شنبه نمادهای اصلی این گروه با صف خرید و رشد قیمت مواجه شدند. نمادهای فولاد مبارکه و هرمز شرایط مناسبی را با حجم معامله به ترتیب ۶۹میلیون و ۷۵میلیون تجربه کردند. فولاد خوزستان ارفع و کالسیمین نیز شرایط خوبی را شاهد بودند. در گروه پتروشیمی نماد فن آوران پس از اعلام سود ۲هزار و ۴۹ریالی برای سال ۹۵ بازگشایی شد ولی معامله‌ای روی آن انجام نشد. در گروه حمل‌ونقل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از تصمیم برای افزایش سرمایه ۵/ ۱۴ درصدی خود خبر داد.این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه و ادامه تعهدات سررسید شده ساخت کشتی و در صورت موافقت سازمان بورس عملیاتی خواهد شد. در این گروه همچنین شرکت تاید واتر خاورمیانه طی برگزاری مناقصه از طرف سازمان بنادر و کشتیرانی برنده لایروبی بنادر شمال کشور، شامل لایروبی بنادر استان گیلان و مازندران شده بود که از طرف این سازمان برگزار‌کننده، نامه‌ای مبنی بر رد نتیجه مناقصه و برگزاری مجدد آن منتشر شده است.