در همین حال دیروز خبرهای اولیه حکایت از آن داشت که صندوق تثبیت با سرمایه ۳۰میلیارد تومانی و در کنار آن ۶بانک با تزریق نقدینگی ۱۰تا ۲۰میلیارد تومانی به صندوق توسعه بازار از بازار حمایت خواهند کرد. در همین حال دیروز حسین‌خزلی خرازی، مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی نیز در مصاحبه‌ای با بورس‌پرس، با اشاره به دعوت‌نامه چهارشنبه گذشته معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد و برگزاری جلسه صبح شنبه اظهار کرد: در این جلسه مسوولان وزارت اقتصاد، سازمان بورس به همراه مدیران عامل ۶ بانک خصوصی و تخصصی شامل بانک‌های کشاورزی، ملت، تجارت، صادرات، توسعه صادرات و مسکن حضور داشتند. وی ادامه داد: مقرر شد هر یک از بانک‌ها با واریز ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه حمایت کنند تا صندوق‌های با درآمد ثابت بزرگ بانک‌ها همچنان تا سقف ۵ درصد دارایی، نسبت به خرید سهام ادامه دهند و بانک‌ها هم به نسبت واحدهای خود در صندوق توسعه بازار را افزایش دهند تا این صندوق بتواند به حمایت از سهام ادامه دهد.به گفته خزلی، بانک کشاورزی ۲۰ میلیارد تومان برای خرید واحدهای صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی واریز کرد و قرار است دیگر بانک‌ها هم به‌زودی اقدام کنند.

در بازار دیروز نماد‌های معاملاتی شرکت‌های تولید سموم علف‌کش، اوراق مرابحه گندم، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق اجاره واسط مالی مرداد دوم در نماد صدانا، اوراق صکوک اجاره واسط مالی دی یکم در نماد صامیا و بیمه ملت از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی شهید‌قاضی، بیمه ما و گسترش صنایع پیام متوقف شدند. در گروه فلزی وزیر صنعت، معدن و تجارت میزان مصرف سرانه فولاد در کشور در زمان حاضر را ۲۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: به دنبال افزایش سرانه مصرف فولاد به حدود ۵۰۰ کیلوگرم هستیم. به گزارش «ایرنا» محمد شریعتمداری روز شنبه در مراسم افتتاح واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه، رشد تولید فولاد کشور در سال‌جاری نسبت به سال گذشته را ۱۰ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان رشد با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها روی داده است.  وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر‌نشان کرد: این در حالی است که در سایر کشورهای جهان رشد فولاد یک درصد نیز نبوده است. وی توازن‌سازی در عرصه فولاد کشور را از اهداف برنامه‌های دولت اعلام کرد و گفت: در تولید بخش‌های مختلف فولاد از جمله سنگ‌ معدن، کنسانتره، گندله‌سازی و نورد‌ذوب باید توازن‌سازی صورت گیرد که از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ تلاش شده این توازن برقرار شود، به‌طوری که در بخش گندله‌سازی تا ۹۰ درصد افزایش سطح فعالیت روی داده است. وزیر صنعت،معدن و تجارت خاطر‌نشان کرد: در دولت یازدهم ظرفیت تولید فولاد از ۲۳ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ به ۳۱ میلیون تن در سال ۱۳۹۵ رسید که تلاش می‌شود بر‌اساس چشم‌انداز ۲۰ ساله این میزان به ۵۵ میلیون تن برسد. وی صادرات فولاد را از برنامه‌‌های دولت دوازدهم اعلام کرد و گفت: از همه ظرفیت‌های موجود در این زمینه به‌ویژه کیفی کردن و رقابت‌پذیر کردن محصولات استفاده می‌کنیم.

در این گروه همچنین معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن گفت: افزایش ۸۹ درصدی صادرات در ۶ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کل صادرات ذوب‌آهن در سال گذشته بیشتر است که نشان از توسعه بازارهای صادراتی دارد. به گزارش بورس‌پرس، احسان دشتیانه گفت: این میزان صادرات از کل صادرات ذوب‌آهن در سال ۹۵ (۶۴۸ هزار تن) نیزبیشتر است و نشان از توسعه بازارهای صادراتی این شرکت دارد. ارزش ریالی صادرات محصولات ذوب‌آهن نیز به ۲۵۰ میلیون و ۱۹۸ هزار دلار رسید که نسبت به ۶ ماه اول سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش یافت.

در همین حال معاون ناشران و اعضای بورس تهران با اعلام شرط عرضه اولیه سهام فولاد کاوه جنوب کیش از غیر‌قطعی بودن واگذاری ۱۰ درصد سهام این شرکت ۷۰۰ میلیارد تومانی خبر داد. روح‌الله حسینی‌مقدم درباره فولاد کاوه‌جنوب کیش که با برگزاری جلسه معارفه، آماده عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام معادل ۷۰۰ میلیون سهم می‌شود به خبرگزاری فارس گفت: این شرکت ۷۰۰ میلیارد تومانی باید گزارش ۶ ماهه، پیش‌بینی سود براساس عملکرد ۶ ماهه و گزارش تولید و فروش شهریور ماه را تا قبل از روز عرضه در کدال منتشر کند تا زمان عرضه اولیه سهام آن با توجه به شرایط مناسب بازار و با هماهنگی سهامدار عمده اطلاع‌رسانی شود. در گروه سیمانی شرکت سیمان هگمتان در دوره ۶ ماهه نخست سال مالی ۹۶ مبلغ ۲۵۰ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت .شرکت سیمان هگمتان پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۶ را مبلغ ۳۵۷ ریال اعلام کرده است و طی دوره ۶ ماهه نخست سال مالی ۹۶ مبلغ ۲۵۰ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد. گفتنی است این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل معادل ۱۴۱ ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشته بود.در گروه غذایی دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران گفت: با وجود گذشت ۴۵ روز از آغاز تحویل چغندرقند، دولت هنوز قیمت خرید تضمینی چغندر قند را اعلام نکرده و این امر سبب شده که انبارها پر از شکر بی‌قیمت باشد.

 بهمن دانایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه کارخانه‌های فرآوری چغندر قند از ۵ شهریور کار خود را آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از فصل برداشت تا کنون ۲میلیون و ۴۰۰ هزار تن چغندر قند تحویل گرفته‌ایم که ۳۵۰ هزار تن شکر از آن تولید شده و در انبارها روی هم انباشت شده است؛ چرا که دولت تا این لحظه متاسفانه نرخ خرید تضمینی چغندر را اعلام نکرده است که بر اساس آن شکر قیمت‌گذاری شود.وی اضافه کرد: این کار اصولا باید قبل از آغاز کار کارخانه‌های قند اتفاق بیفتد. اهمال دستگاه‌های ذی‌ربط سبب شده تا تداوم تولید با مشکل مواجه شود.دبیر انجمن صنایع قند و شکر ایران همچنین به افزایش ۶۰ درصد تولیدی شکر طی ۴ سال اخیر اشاره و اظهار کرد: سال ۹۲ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شکر تولید کرده بودیم که این رقم در سال ۹۵ به یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن رسید و امیدواریم امسال رقمی بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن برسیم.دانایی به آمار مصرف شکر در کشور هم اشاره کرد و گفت: با احتساب مصرف شکر صنایع شیرینی و شکلات رقمی بین ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن شکر نیاز داریم که امسال فقط باید بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تن شکر وارد شود.وی اظهار امیدواری کرد، دولت هرچه زودتر فکری به حال اعلام به‌ موقع قیمت شکر بکند؛ چرا که این مساله کار را مختل کرده است. در گروه بیمه‌ای دیروز نماد بیمه ما برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

در گروه ساختمانی دیروز مسکن شمال غرب از سرمایه‌گذاری در ساخت یک ساختمان بهداشتی خبر داد.براساس شفاف‌سازی منتشره این شرکت نسبت به خرید زمین به ارزش ۳۰۳‌میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال در شهر تبریز اقدام کرده است. این زمین به مساحت ۱۰۱هزار و۶۵ مترمربع و دارای کاربری بهداشتی و درمانی اقدام است. اطلاعات پروژه پس از بررسی و طراحی نهایی، جهت استحضار سهامداران و سرمایه‌گذاران اعلام خواهد شد. در گروه ساختمانی همچنین توس گستر مجوز افزایش سرمایه ۳۳درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را گرفت.این افزایش سرمایه برای انجام پروژه ساختمانی (تجاری مسکونی- در قطعه شماره ۶ در اراضی زکریا) است.در گروه بانکی نیز بانک خاورمیانه مجوز افزایش سرمایه ۲۰درصدی را گرفت که در مرحله اول از محل انباشته به زودی اجرایی می‌شود. افزایش سرمایه از ۶هزار به ۸هزار میلیارد ریال نیز می‌تواند در دستور کار مجمع باشد.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات ( با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۱۱۰میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۸۴میلیارد تومان بالغ شد.