در بازار دیروز معامله‌گران در شروع معاملات با تبعات و حواشی بازار روز چهارشنبه و ابطال معاملات‌ های‌وب مواجه بودند اما این مساله رفته‌رفته فراموش شد و با تشکیل صف‌های خرید برای نمادهای عمده بازار نظیر صندوق بازنشستگی و سرمایه‌گذاری غدیر و پس از آن نمادهای فلزی-معدنی، شاهد جهش شاخص کل بودیم. به این ترتیب با ثبت بازدهی روزانه ۴۲/ ۱ درصدی، این نماگر در سطح ۹۴هزار و ۶۰۶واحدی متوقف شد. در همین حال دیروز بازار برای ساعاتی شاهد خرابی سیستم محاسبه شاخص و سایت‌های اصلی بازار نظیر tsetmc بود. در بازار دیروز در تحولات کلان معامله‌گران شاهد سخنان مسوولان صنعت خودرو در مراسم آغاز تولید دو محصول جدید ایران‌خودرو بودند. تولید دنا پلاس توربو شارژ و پژو ٢٠٧ صندوق‌دار اتومات دو محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو صبح دیروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد. در این مراسم وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز صنعت خودروسازی کشور تامین‌کننده ۵/ ۳ درصد تولید ناخالص داخلی کشور است که ارتقای آن به ۴ درصد در افق ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده است. دیروز همچنین مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بر عدم‌ افزایش قیمت خودروی سراتو و عرضه با شرایط قبلی تاکید کرد؛ محسن جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد، در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و سیاست‌های دولت خدمتگزار با اعلام دستور عدم افزایش قیمت سراتو به معاونت فروش و بازاریابی سایپا و بازگشت قیمت خودرو به شرایط قبل، موضوع افزایش قیمت در مقطع فعلی اجرا نمی‌شود.

وی درخصوص علل افزایش قیمت خودرو با توجه به افزایش هزینه‌های سربار تولید افزود: با کنترل هزینه‌های مرتبط با تولید و در راستای حمایت مستمر از مصرف‌کنندگان هزینه‌ها را کنترل خواهیم کرد. بنا بر اعلام شرکت خودروسازی سایپا، در حال حاضر طرح ویژه فروش و تحویل فوری خودروی سراتو آپشنال با قیمت قبلی ۱۰۴ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان در نمایندگی‌های سراسر کشور در جریان است. در گروه تصفیه نفت در حالی که نمادهای عمده این گروه متوقف است، دیروز وزیر نفت درباره دستیابی به خودکفایی در تولید بنزین گفت: هر زمان که فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره‌برداری برسد، وضعیت ما در تولید بنزین به پایداری می‌رسد. بیژن زنگنه در گفت‌وگو با «ایرنا» درباره زمان راه‌اندازی فاز ۲ پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیان کرد: برنامه اعلام شده آنها برای راه‌اندازی فاز ۲ پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال است، اما نمی‌دانم دقیقا چه تاریخی وارد شود، زیرا زمانی که واحدها شروع به کار می‌کنند، مدتی طول می‌کشد تا تثبیت شوند. در گروه پالایشی دیروز پالایشگاه تبریز گزارش پیش‌بینی سود هر سهم خود را منتشر کرد که در آن برای هر سهم یک‌هزار و ۳۸ریال سود پیش‌بینی شده است. این شرکت در شش ماهه ۵۰درصد این رقم را محقق کرده است.
در گروه لاستیکی، لاستیک کرمان به‌عنوان تنها تامین‌کننده تایرهای محصولات تولیدی رنو در ایران انتخاب شد. مازیار روغنی جانشین مدیرکل بازاریابی و صادارت گروه بارز به دنیای‌خودرو گفت: کیفیت بالای محصولات بارز و درنهایت موفقیت این گروه صنعتی در پشت‌سر گذاشتن استانداردهای روز اتحادیه اروپا و دریافت تاییدیه رنو فرانسه باعث شد، گروه بارز به‌عنوان تنها تامین‌کننده تایر خودروهای تولیدی در ایران معرفی شود. بر‌این اساس، دو شرکت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو به‌عنوان تولیدکنندگان محصولات رنو در ایران باید از تایرهای بارز روی محصولات خود استفاده کنند. در گروه کانی غیر‌فلزی، شرکت فرآورده‌های نسوز‌پارس با انتشار اولین پیش‌بینی سود سال ۹۷ را معادل ۸میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال سود خالص پیش‌بینی کرد و بر این اساس مبلغ ۹۰ ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل ۲۷۵ درصد افزایش داشت. در گروه پتروشیمی دیروز پس از مدت‌ها هلدینگ خلیج فارس شاهد تشکیل صف خرید بود. در این گروه گزارش‌های مناسب شرکت‌های متانولی با انتشارگزارش حسابرسی شده شش ماهه پتروشیمی خارک ادامه یافت. پتروشیمی خارک بیش از ۱۰۰درصد نسبت به سال گذاشته افزایش سود را گزارش کرده است.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۷۳میلیارد تومان و در فرابورس به هزار و ۱۰۰میلیارد تومان رسید.