وی افزود: امسال عرضه چهار شرکت از زیرمجموعه‌های هلدینگ خلیج‌فارس مانند پتروشیمی بوعلی و بندر امام به بورس را در برنامه داریم.وی در ادامه با اشاره به حمایت «فارس» از سهام خود در بورس گفت: امسال هم در عرضه سهام و هم حمایت سهام موجود در بورس نقش پررنگی خواهیم داشت. ربیعی با اشاره به شرکت‌های تولیدی و خدماتی زیرمجموعه هلدینگ «فارس» گفت: تعداد زیادی پروژه‌های بزرگ نیز در زنجیره ارزش خلیج‌فارس تعریف شده که تحول بزرگی در صنعت پتروشیمی ایجاد خواهند کرد. وی افزود: طی سال ۹۷ دو پروژه بیدبلند و پتروشیمی لردگان به بهره‌برداری می‌رسند. مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس درباره انواع تامین مالی برای این مجموعه گفت: پروژه‌های خیلی بزرگ «فارس» نیاز به مشارکت خارجی دارند.وی یکی دیگر از راه‌های تامین مالی شرکت را فاینانس ذکر کرد و گفت: به دلیل هزینه بالای تامین مالی داخلی،اولویت دوم تامین مالی شرکت از طریق فاینانس است.

وی تصریح کرد: تامین مالی پروژه‌های کوچک‌تر در صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس حتما از طریق ابزارهای مختلف بازار سرمایه صورت خواهد گرفت. وی در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای اقتصاد» مبنی بر تاثیرات تک‌نرخی شدن ارز بر حاشیه سود شرکت‌های پتروشیمی گفت: تاثیر این امر بر شرکت‌های مختلف، متفاوت است؛ اما در هلدینگ خلیج‌فارس اثر چشمگیری ندارد و حتی در بلندمدت تداوم ثبات ارز می‌تواند به نفع شرکت‌ها باشد.ربیعی افزود: شرکت‌هایی که فروش ریالی داشتند بیشتر اثر کاهشی را از ثبات نرخ ارز خواهند گرفت. این در حالی است که برخی شرکت‌ها با تعدیل مثبت همراه خواهند بود.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته «فارس» بالغ بر ۵/ ۶ میلیارد دلار صادرات داشته که ۵/ ۳ میلیارد دلار ارز حاصل از این صادرات، به‌طور خالص وارد کشور شده است.وی درباره عرضه ارز پتروشیمی‌ها به بازار افزود: این کار جدیدی نیست و فرآیندی مداوم بوده است. به گفته وی ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی از طریق بانک مرکزی به بازار تزریق می‌شود. همزمان با پنجمین سالروز عرضه سهام صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در مراسمی نمادین و با حضور مدیران این شرکت زنگ آغاز معاملات دیروز (یکشنبه ۲۶فروردین ماه) توسط مدیرعامل «فارس» به صدا درآمد.صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با سرمایه ۵۰ هزار میلیارد ریال و با ارزش بازار ۲۷۷ هزار میلیارد ریال از نظر ارزش بازار با سهم ۷درصدی، بزرگ‌ترین شرکت حاضر در بورس تهران است.