حسین انتظامی
رئیس سازمان سینمایی

ورود دیجی‌کالا، کافه بازار، تپ‌سی، فیلیمو و شیپور به بورس، یک تحول در بورس و استارت‌آپ‌ها خواهد بود. سهام آنها رونق می‌گیرد چون مردم با این شرکت‌های نوپا زیسته‌اند و می‌دانند به ازای هر سفارش، عملا ارزش سهام خود را بالا می‌برند.

علی چشمی
‌‌‌‌‌‌استادیار گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد

هزینه‌های ذهنی بی‌ثباتی اقتصادی یک هزینه‌ اجتماعی مهم است که رفاه (آرامش) مردم را کاهش می‌دهد. این روزها خیلی‌ها درگیر این هستند که چی بخرند؟ کی بفروشند؟چرا دیر خریدند و چرا دیر فروختند یا‌ ای کاش نمی‌فروختند. در همین رابطه ارقام هم نشان می‌دهد این درگیری‌ها مهم است. مثلا 10 درصد ارزش بورس می‌شود 600 هزار میلیارد تومان!

میترا فرخ‌پور
فعال بازارسرمایه

کاش تدبیری بیندیشند برای این عرضه‌های اولیه؛ برای مثال اگر عرضه کوچک بود، به ورودی‌های سال آخر فقط تخصیص بدهند. اگر خیلی کوچک بود، به ورودی‌های ماه آخر تخصیص بدهند و  اگر هم رایان هم‌افزا بود به ورودی‌های هفته آخر بدهند.

داود سوری
اقتصاددان

شکی نیست که بورس افزایش چشمگیری داشته است. می‌توان آن را توجیه کرد و پذیرفت یا رد کرد اما در این شرایط، تخریب آن عاقلانه و وطن‌دوستانه نیست. کارکرد بازار سرمایه ایرادات فراوان دارد، آنها را برجسته کنید و در اصلاح آنها بکوشید اما اصلاح شاخص و قیمت‌ها را به خود بازار بسپارید.

مهدی مهرپور
خبرنگار

شاخص بورس فقط در 90 روز نخست 99، رشد 3 برابری داشته است. چگونه است که بنگاه‌های اقتصادی با این همه مشکلات عمده از جمله کاهش تولید، فروش و صادرات، محدودیت‌های ارزی و اختلال در واردات مواد اولیه و... قیمت سهام‌شان روزانه در حال بالا رفتن است؛ آقای دولت! حواستان هست چه می‌کنید؟

سعید درخشانی
تحلیلگر بازار سرمایه

وقتی شما در بازار سرمایه بدون تخصص معامله می‌کنید آثار سود و زیان آن فقط مختص خودتان است؟ جواب من به این سوال یک نه بزرگ است. جمع زیادی از افراد غیرمتخصص باعث کاهش یا افزایش غیر منطقی قیمت دارایی خود و نیز بقیه می‌شوند. پس نتیجه فعالیت شما فقط متوجه خود شما نیست.