بانک دی با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال از صدور مجوز افزایش سرمایه توسط بانک مرکزی خبر داد. پس مدت‌ها کش و قوس، ۲۸بهمن ماه بانک دی از موافقت بانک مرکزی با افزایش سرمایه خود خبر داد. براساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال رقم افزایش سرمایه ۱۴۳۶۰ میلیارد تومان معادل ۲۲۴۳ درصد است که ۱۲۸۶۰ میلیارد تومان از مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها (۲۰۰۹ ‌درصد) و ۱۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات و آورده نقدی سهامداران (۲۳۴ درصد) خواهد بود. گفتنی است بانک دی دیروز(چهارشنبه ۲۹بهمن ماه) در عرضه‌ای بلوکی بخشی از سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند را به فروش ‌رساند. بانک دی که در گزارش ۹ماه خود روند زیان‌دهی خود را معکوس کرده بود، اکنون با دو خبر فوق می‌تواند گام‌های مهم و موثری برای کاهش زیان انباشته بردارد

هلدینگ داروپخش

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه شرکت هلدینگ دارو‌پخش در سامانه کدال منتشر شد. میزان این افزایش سرمایه ۲۷۶ میلیارد تومان و از محل سود انباشته، آورده نقدی با سلب حق تقدم است. علت انجام این افزایش سرمایه بابت جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده از محل منابع جاری شرکت در سال‌های مالی گذشته و جلوگیری از خروج نقدینگی و تامین منابع مالی برای حفظ موقعیت در شرکت‌های سرمایه پذیر از طریق پشتیبانی مالی و مشارکت در افزایش سرمایه آنها و بهبود نسبت مالکانه و اصلاح ساختار مالی انجام می‌شود.

فروی

هیات‌مدیره شرکت ذوب روی اصفهان پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۰ میلیارد تومان، معادل ۵۰ درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. شرکت ذوب روی اصفهان عنوان کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به ۹۰ میلیارد تومان دارد. افزایش سرمایه فروی از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای گذشته که در ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یاد شده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

توکا رنگ فولاد سپاهان

افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته از مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به مبلغ ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به منظور ایجاد ظرفیت تولید ۱۴۰۰ تن انواع رنگ‌های صنعتی ضد خوردگی در تاریخ ۱۳۹۹/ ۱۱/ ۲۹ به تصویب هیات‌مدیره رسید.

آسان پرداخت پرشین

شرکت آسان پرداخت پرشین از برنامه افزایش سرمایه ۱۱۰ درصدی از محل سود انباشته خبر داد. براساس اطلاعات مندرج شده در سامانه کدال شرکت آسان پرداخت پرشین از برنامه افزایش سرمایه ۱۱۰ درصدی از محل سود انباشته به سهامداران خبر داد. براین اساس، ‌آپ‌ در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۲۶۵میلیارد تومان به ۵۵۵.۸ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی درصورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار سرمایه، بهبود نسبت‌های مالی و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز جهت خرید پایانه‌های فروشگاهی خواهد شد.

تولید برق عسلویه مپنا

در همین راستا هیات مدیره تولید برق عسلویه مپنا پیشنهاد افزایش سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی، معادل ۹۶۱درصد سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. شرکت تولید برق عسلویه مپنا برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۷۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دارد. بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه بمپنا از محل سود انباشته به منظور تقویت توان مالی و اصلاح ساختار سرمایه از طریق پرهیز از تقسیم ۷۰۰ میلیارد تومان سود انباشته و انتقال آن به سرمایه است که در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ به تصویب هیات مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود.