(عکس‌ها: جعفر پورحسن)
گروه بورس- همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، غرفه روزنامه دنیای اقتصاد میزبان مدیران ارشد بازار سرمایه بود.

بر این اساس روزچهارشنبه گذشته علی صالح‌آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران و حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مهمان غرفه دنیای اقتصاد در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها بودند.


در این بازدیدها که به صورت جداگانه انجام گرفت، علی صالح‌آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار روزنامه دنیای اقتصاد را یکی از رسانه‌های پرمخاطب و قابل اعتماد بازار سرمایه ارزیابی کرد و افزود: فعالیت این روزنامه در جهت شناساندن بازار سهام به عموم مردم باید در بخش‌های مختلف توسعه یابد.
وی در ادامه از اختصاص بخش قابل توجهی از فضای روزنامه دنیای اقتصاد به بورس‌های فعال در کشور تقدیر و تشکر کرد.
در این دیدار علیرضا باغانی دبیر گروه بورس روزنامه دنیای اقتصاد هم با بیان این که این رسانه برای اطلاع‌رسانی و تحلیل رخدادهای بازار سرمایه، جایگاه ویژه‌ای قائل است، گفت: در حال حاضر روزنامه دنیای اقتصاد نه تنها تمام رخدادهای بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی را پوشش می‌دهد، بلکه تحلیل‌های کارشناسانه مربوط به این بازارها را نیز در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.
به گفته وی، دلیل اهمیت ویژه اطلاع‌رسانی و تحلیل بازار سرمایه در روزنامه دنیای اقتصاد این است که این بازار از شفافیت خوبی برخوردار است و وظیفه هر رسانه‌ای است که ابعاد مختلف فعالیت در این بازار را برای مخاطبان، هم معرفی و هم تحلیل کند.

در ادامه این بازدیدها، حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران نیز چهارشنبه گذشته از غرفه دنیای اقتصاد بازدید کرد. بالاترین مقام اجرایی بورس تهران نیز در این دیدار از تلاش‌های هیات تحریریه دنیای اقتصاد برای اطلاع‌رسانی و تحلیل صادقانه در ابعاد مختلف بازار سهام تشکر و قدردانی کرد و رعایت اصل بی‌طرفی و صداقت را به عنوان یکی از ویژگی‌های دنیای اقتصاد برشمرد.
در نهایت حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هم در بازدید از غرفه دنیای اقتصاد در نمایشگاه مطبوعات از فعالیت‌های این رسانه در حوزه اطلاع‌رسانی و تحلیل رخدادهای مختلف بازار سرمایه تشکر و قدردانی کرد.


وی در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اقتصاد در خصوص کارکردهای اساسی شرکت‌ سپرده‌گذاری مرکزی گفت: بسیاری از فعالان بازار سرمایه از کارکردها و نقش این شرکت در چرخه معاملات بازار سرمایه اطلاع ندارند، بنابراین لزوم اطلاع‌رسانی در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان یک رسانه فراگیر می‌تواند نقش موثری در این زمینه ایجاد کند. یادآور می‌شود غرفه دنیای اقتصاد در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها میزبان بسیاری از مدیران فعال در حوزه‌های مختلف از جمله بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌های بورسی و غیر بورسی بود.