اعزام هیات تجاری اتاق بازرگانی زنجان به صربستان

گروه بورس- هیاتی مرکب از ۲۱ شرکت تولیدی و تجاری ۴ لغایت ۸ تیرماه به منظور بازدید و توسعه سرمایه‌گذاری و مبادلات اقتصادی عازم کشور صربستان می‌شوند. هیات فوق در سفری ۴ روزه که به دعوت اتاق بازرگانی بلگراد انجام می‌گیرد از پایتخت کشور صربستان و استان نیش واقع در بزرگترین منطقه صنعتی این کشور بازدید خواهند کرد.

این سفر در پی بازدید یک هیات صربستانی در سال گذشته از استان زنجان که با هماهنگی اتاق بازرگانی زنجان صورت گرفت، انجام می‌شود و تجار زنجانی در این فرصت ضمن آشنایی با همپایان خود با قابلیت‌های صنعتی کشور صربستان آشنا خواهند شد.

«ابراهیم جمیلی»، رییس اتاق زنجان با اشاره به اهداف این سفر اظهار داشت: عدم آشنایی تجار برخی از کشورهای تازه استقلال یافته از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و عدم شناخت کافی تولیدکنندگان دو کشور از یکدیگر همچنین همکاری مشترک در زمینه‌های صنعتی و تجاری و تشکیل نهادها مرتبط با گسترش روابط اقتصادی برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و تسهیل صدور روادید برای بازرگانان در جهت رشد مطلوب‌تر و فراهم آوردن زمینه سرمایه‌گذاری مشترک و تاسیس شرکت‌های مشترک می‌تواند اهداف این سفر باشد.

وی اضافه کرد در دوره جدید هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی باید نهادهای خود را با کشورهای هدف بیشتر کنند و کوشش شود بازارهای جدیدی برای کالاهای صادراتی ایران به دست آید.

وی همکاری وزارت امورخارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران با صربستان را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران می‌توانند در ایجاد این تماس‌ها نقش بسیار موثری را داشته باشند و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران باید همکاری بسیار نزدیکی را با اتاق‌های بازرگانی ایجاد کنند.