افزایش 38‌درصدی ارزش سهام‌عدالت

موج - افزایش قیمت و سود سهام عدالت (‌سود سهام‌های پرداخته شده‌) منجر به رشد ۳۷ تا ۳۸‌درصدی ارزش سهام عدالت شده است.

مهدی عقدایی، معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی با بیان این مطلب افزود: در‌حال‌حاضر قیمت سهام عدالت نسبت به قیمتی که واگذار شده است ۵/۱۶‌درصد رشد داشته است. وی ادامه داد: ضمن اینکه این سهام از رشد ۵/۱۶ تا ۱۷‌درصد در سود هم برخوردار بوده است.

عقدایی با اشاره به اثر گذاری دو سهم فولاد‌مبارکه اصفهان و مس در سبد سهام شرکت کارگزاری سهام عدالت، اظهارداشت: تشکیل سبد سهام در شرکت کارگزاری سهام عدالت با این هدف صورت گرفته است که اگر شرکتی دوسال پس از واگذاری، از زیان برخوردار شد بقیه شرکت‌های سود ده، زیان وارده را جبران کنند.

به گزارش خبرنگار موج، از مجموع ۱۸.۱۶۸.۰۷۴‌میلیون ریال سهام ۱۰ شرکت واگذار شده به شرکت کارگزاری سهام عدالت‌، این سهام تا سوم شهریور ماه از ارزشی معادل ۲۷.۶۳۰.۷۷۱‌میلیون ریال برخوردار شده است.

این در حالی است که از مجموع ۳.۶۷۶.۵۸۴‌میلیون ریال سود قطعی شده ۱۰ شرکت چادرملو، حمل و نقل پتروشیمی، فولاد‌مبارکه، نیروترانس، صنایع مس ایران، پارس سوییچ، کارخانجات مخابراتی ایران، سیمان داراب، گل‌گهر، سیمان دشتستان ۲.۹۰۵.۰۴۲‌میلیون ریال به عنوان سود تقسیمی در نظر گرفته شده است.

همچنین یک‌میلیارد و ۱۵۷‌میلیون و ۹۲۸‌هزار و ۹۲۰ سهم از سهام صنایع مس ایران به شرکت کارگزاری سهام عدالت واگذار شده است که این میزان سهم ۲/۱۲۱‌درصد سود برای سهام عدالت در بر داشته است.

همچنین هریک از سهام‌های فولاد‌‌مبارکه (‌با ۴‌میلیارد و ۷۷۰‌میلیون و ۲۷۳‌هزار و ۶۷‌سهم)، چادرملو (۴۱۴‌میلیون و ۱۰۰‌هزار )، کارخانجات مخابراتی ایران (‌۲۱‌میلیون و ۴۹۰‌هزار سهم)، نیرو‌ترانس (‌۴۱‌میلیون و ۴۴۵‌هزار سهم‌) به ترتیب از مجموع بازدهی ۲/۷۰، ۹/۳۷، ۴/۱۸، ۳/۷درصدی برخوردار بودند.

در این میان گل‌گهر، سیمان دشتستان، حمل و نقل پتروشیمی، پارس سویچ و سیمان داراب به ترتیب از نزول ۱۳، ۴/۱۲، ۴/۱۰‌، ۳/۳ و ۴/۰ در مجموع بازدهی برخوردار بودند.

تغییرات قیمتی هر‌سهم صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب ۵/۹۵ و ۴/۵۴‌درصد بازدهی برای شرکت کارگزاری سهام عدالت در برداشته است. چادرملو با بازدهی ۶/۳۰‌درصدی ناشی از تغییرات قیمتی در رتبه سوم قرار می‌گیرد.

رتبه چهارم در میان ۱۰ شرکت حاضر در سبد شرکت کارگزاری سهام عدالت از آن کارخانجات مخابراتی ایران با ۹/۶‌درصد است.

بر اساس این گزارش، ‌درصد بازدهی ناشی از تغییرات قیمتی سهام شرکت‌های سیمان دشستان، گل‌گهر، حمل و نقل و پتروشیمی، نیرو ترانس، پارس سوییچ و سیمان داراب به ترتیب دارای نزول ۶/۲۲، ۶/۱۹، ۳/۱۹، ۵/۱۵، ۱۵، ۶‌درصدی بوده‌اند. همچنین مجموع‌درصد بازدهی ناشی از تغییرات قیمت ۱۰ شرکت‌ هامی واگذار شده به‌رغم کاهش‌ها تراز مثبت ۱/۵۲ را تا تاریخ سوم شهریور ماه طی می‌کند.

در‌حال‌حاضر ۵۰‌درصد سیمان داراب، ۷۰/۴۰درصد پارس سویچ، ۳۵‌درصد کارخانجات مخابراتی ایران، ۳۴‌درصد سیمان دشتستان، ۷۰/۳۰‌درصد نیروترانس، ۲۴/۳۰‌درصد فولاد مبارکه، ۲۹‌درصد حمل‌ونقل پتروشیمی، ۷۰/۲۰‌درصد سهام چادرملو، ۲۰‌درصد صنایع مس ایران و ۹۰/۱۰درصد گل‌گهر به شرکت کارگزاری سهام عدالت واگذار شده است.