گروه بورس- همایون دارابی: بورس تهران دیروز شاهد تداوم افت بود، به‌گونه‌ای که شاخص با عقب‌نشینی ۱۴۳واحدی به ۶۸هزار و ۸۳۰ واحد رسید. در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که انتشار خبری در رسانه‌های غربی در شامگاه جمعه در مورد پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای امیدواری‌هایی را برای بهبود روند معاملاتی ایجاد کرده بود اما این خبر در ابتدای زمان معاملات تکذیب شد. به گزارش «ایرنا» «مرضیه افخم» دیروز گفت: این گونه فضا‌سازی‌های رسانه‌ای با اغراض خاص سیاسی صورت می‌گیرد و هدف اصلی آن تخریب فضای مذاکرات و پیچیده‌تر کردن حل و فصل موضوعات است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس جمعه شب در خبری مدعی شد: ایران و گروه ۱+ ۵ برای نخستین بار توانسته‌اند سندی را تدوین کنند که در آن، جزئیاتی از توافق نهایی هسته‌ای گنجانده شده است.

سایت ایران هسته‌ای نیز به نقل از منابع آگاه به تکمیل خبر پرداخت. این منابع به‌طور بسیار اجمالی گفتند مذاکره جدیدی میان ایران و ۱+۵ انجام نشده و در نتیجه توافقی هم وجود نداشته است.

در این شرایط بازار همچنان شاهد روند ناشی از کمبود انگیزه و نقدینگی در بازار بود. هر‌چند دیروز برخی از نمادهای مورد اقبال بازار بهبود شرایط معاملاتی را شاهد بودند اما تشکیل صف‌های فروش برای نمادهای بزرگی نظیر هلدینگ خلیج فارس شاخص را به سوی کاهش هدایت کرده است.در همین حال نگاه‌های بازار به سوی بازار جهانی نفت است؛ جایی که روز دوشنبه در بازگشایی بازارهای جهانی می‌تواند شروعی مهم برای معاملات این کالای استراتژیک در سال ۲۰۱۵باشد.

در گروه انفورماتیک، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با سرمایه جدید ۱۸۲۱ میلیارد و ۷۰۴میلیون ریال در گزارش پیش‌بینی ۶ ماهه حسابرسی‌نشده (اصلاحیه) سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۳ سود هر سهم خود را مبلغ ۶۵۲ ریال پیش‌بینی کرده که در ۶ ماه موفق به پوشش ۴۰ درصدی آن شده است.

در گروه بانکی معاملات بانک قوامین در هفته گذشته مجددا این نماد را مشمول شفاف‌سازی کرده است؛ شرکت بانک قوامین براساس گزارش شفاف‌سازی درخصوص غیر‌عملیاتی بودن سود تحقق یافته ۶ ماه اول و افزایش هزینه‌های سود پرداختی به سپرده گذاران اعلام کرده هیچ‌گونه تغییر یا تعدیلی در سود اعلام شده این بانک اتفاق نیفتاده و همچنین با توجه به سیاست‌های هیات مدیره بانک، به جهت استفاده از منابع سهامداران حداکثر ۵۰ درصد سود برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۳ تقسیم

خواهد شد.

مراحل اخذ مجوز افزایش سرمایه آن نیز در حال انجام است.

در گروه غذایی، قند ثابت خراسان نیز به جمع تعدیل منفی‌های این گروه پیوست. قند ثابت خراسان با سرمایه ۵۱۰ میلیارد ریال در گزارش پیش‌بینی۳ ماهه حسابرسی نشده (اصلاحیه) سال مالی منتهی به ۳۱/۰۴/۱۳۹۴ سود هر سهم خود را نسبت به گزارش قبلی با تعدیل منفی ۵۵ درصدی مبلغ ۲۰ ریال برآورد کرده است. این شرکت عمده دلایل تغییر سود هر سهم برآوردی را به دلیل کاهش خالص درآمد‌های عملیاتی و افزایش هزینه‌های مالی می‌داند. در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف بود که در آن ارزش معاملات نیز در بورس به مدد جابه‌جا‌یی چند بلوک در نماد فولاد مبارکه، مخابرات و ایران خودرو به ۱۴۸میلیارد تومان و در فرابورس به ۶۵میلیارد

تومان رسید.