گروه تاریخ‌اقتصاد- آنچه می‌خوانید دو خبر از روزنامه اطلاعات است در 30 فروردین 1353. خبر اول با عنوان «در صنایع پتروشیمی، پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود» چنین شرح داده شده: «پنج میلیارد دلار در صنایع پتروشیمی کشور سرمایه‌گذاری می‌شود و در این سرمایه‌گذاری چند شرکت بزرگ شیمیایی خارجی مشارکت خواهند داشت.
رئیس کل امور طرح و بررسی‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین گفت: در طول برنامه چهارم عمرانی کشور ۳۵۰ میلیون دلار در صنایع پتروشیمی سرمایه‌گذاری شد و کارخانه‌های پتروشیمی موجود با هزینه‌ای معادل ۴۵۰‌میلیون دلار گسترش می‌یابد و با این سرمایه‌گذاری حجم تولید صنایع پتروشیمی کشور که هم‌اکنون مورد بهره‌برداری قرار دارد از ۴۰۰ میلیون دلار نیز تجاوز می‌کند.
گسترش ظرفیت تولید شرکت‌های کود شیمیایی ایران، پتروشیمی آبادان، شاهپور و خارک با سرمایه‌گذاری تازه تقریبا پایان خواهد یافت. آقای حسینعلی حجاری‌زاده اضافه کرد: طرح‌های دیگری نیز در دست بررسی است که به تدریج به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.»
و دومین خبر که در همان روز با عنوان «زیرسازی خیابان‌های تهران بتونی می‌شود» منتشر شده، این‌گونه توضیح می‌دهد: «خیابان بوذرجمهری با بتون زیرسازی می‌شود. بنا به خبر اطلاعات، این خیابان اولین مسیری است که با موافقت مشاورین فنی و مهندسان اداره امانی و نظارت شهرداری با آسفالت بتنی ساخته خواهد شد. طراحان این برنامه معتقدند زیرسازی با بتن دوام طولانی دارد و بار سنگین ترافیک و عوامل دیگر طبیعی مانند گرما و سرما به آن لطمه نمی‌زند.
قبلا پیرامون استفاده از سنگفرش برای خیابان‌های پررفت‌وآمد نیز مطالعاتی انجام گرفته بود؛ زیرا تجربه نشان می‌داد خیابان‌هایی که در حدود چهل سال پیش با سنگ پوشانده شده‌اند از استحکام خاصی برخوردارند؛ ولی شهرداری زیرسازی بتنی را برای خیابان‌های تهران مناسب‌تر تشخیص داده به این ترتیب سراسر سطح خیابان بوذرجمهری به این طریق ساخته خواهد شد.»