شیک و دوستانه

  رزماری

برج آ. اس. پ- ملاصدرا

یه دوره‌ای خیلی زیاد اینجا می‌رفتم و سبب آشنایی‌ام هم دوست و شاگردم نازنین بود که اینجا رو یکی از محبوب‌ترین رستوران‌هاش معرفی کرد. کلا این یک شیوه خوبیه که از دیگران بهترین تجربه‌هاشون رو بپرسیم، به‌ویژه کسانی که رویکرد نزدیکی به ما دارن، مثلا بهترین کتابی که خوندی چی بوده؟ شیک‌ترین کافه‌ای که رفتی کدومه؟ خوشمزه‌ترین کبابی که خوردی کجا بوده؟

رزماری محیط خیلی دوستانه‌ای داشت اون موقع‌ها، الان هم دوست داشتنیه، دو طبقه شده و پرسنلش عوض شدن، قبلا رفتار اکیپ شیک‌تر بود. یادمه یه سری چون با مهماندار آشنا شده بودم چندباری که رفته بودم وقتی سالادم رو انتخاب کردم بهش گفتم: کاهو اضافه بذارید، کاهوش زیاد باشه! و اونا علاوه بر سالاد یه ظرف کاهو آوردن. یا دوستم تعریف می‌کرد چون چندبار اونجا رفته بودن صاحب رستوران اونها رو به نوشیدنی گرم مهمان کرده بود.

و بالاخره این رفتارها به یاد مشتری می‌مونه.

ما که رفتیم روز پنج‌شنبه بود و رزرو کردیم منتها نمی‌شه گفت خیلی شلوغ بود، بالا تقریبا در اختیار ما بود و هرچقدر دوست داشتیم نشستیم و صحبت کردیم و گفتیم و خندیدیم.

سالاد با سس انار معروف و جدیدی که تا حالا چندبار نوشتم رستوران‌ها دارن ازش استفاده می‌کنن و منم خوشم نمی‌یاد! سرو شد و اینجا هم در یک افراط عجیب غریب سس رو جوری رو سالاد ریخته بودن که انگار دسته یه بچه دادی این سس رو و اون هم خط خطی کرده، من البته که خوشم نیومد و نخوردم خیلی، چون چاشنی هم حدی داره و نباید یادمون بره که سالاد باید بیس مزه سالاد رو داشته باشه و بقیه چیزا افزودنی هستن و مزه‌های کمکی.

سوپ پیاز با اینکه انتظارش رو نداشتیم خوب و خوش طعم بود (این سوپ یک سوپ فرانسویه و عموما هرجا یه جوری درستش می‌کنن و خوردنش سخته)، وقتی پیازها کمی ریز میشه خیلی قابل خوردن‌تر می‌شه.

پاستا با سس پستو انتخاب خوشمزه‌ای بود، پر از گردو و با حجم کم که البته با وجود حجم کم‌ برای یک نفر سیرکننده و کافی بود.

استیک حجمش مناسب و طعمش خوب بود، من خوشم میاد هر از گاهی استیکی که می‌خورم قطرش زیاد باشه، تکنیک تزئینش هم همون خط خطی بود! میگن سر آشپزها امضا دارن رو غذاها؟ اینم امضاست فکر کنم!

پاستا مونالیزا هم تکه‌های مرغ گریل شده روش داشت، طعمش بد نبود ولی خب به‌نظرم همه غذاها با توجه به قیمت شون، آنالیز حجم شون مشکل داره.

نوشیدنی لیموناد هم متوسط بود. البته لیموناد متوسطش هم خیلی خوبه، کلا بد درآوردن لیموناد خودش یک جور هنره؛ چون ذاتا خوشمزه و راحته.