برترین ‎ساعت‌های هوشمند 2018

۱. ساعت گلکسی سامسونگ: این ساعت نسل جدید محصولات سامسونگ است که با تغییر نام Gear جایگزین آن شده و بسیار شبیه ساعت‌های کلاسیک است. این محصول در دو سایز ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری و در رنگ‌های مختلف (از جمله رز گلد)، عرضه شده است. حاشیه‌های دور آن کمی کمتر شده و همچنان حلقه دور نمایشگر ساعت را می‌توان برای اسکرول کردن یا زوم کردن استفاده کرد و به دلیل پشتیبانی از LTE بدون‌نیاز به گوشی قابل‌استفاده است. صفحه نمایش آن ضدخش بوده و با یکبار شارژ تا چهار روز کار می‌کند. علاوه بر نمایس وضعیت سلامت، گلکسی واچ به بیکسبی، دستیار صوتی سامسونگ، مجهز شده اما ظاهرا عملکرد خوبی نداشته است. بیکسبی به کاربر کمک می‌کند که با ساعت خود پیامک بفرستد، موسیقی پخش کند، یک ریمایندر تنظیم کند و دیگر استفاده‌هایی از این دست داشته باشد. قیمت این ساعت ۲۶۰دلار است.

۲. اپل واچ سری ۴: این محصول آخرین نسل ساعت هوشمند شرکت اپل است که با صفحه بزرگ‌تر و بدنه باریک‌تر و سبک طراحی شده و تنها در دو مدل استیل و آلومینیومی به بازار عرضه شده است. ساعت جدید اپل نمایشگری با وضوح ۴۴۸×۳۶۸ پیکسل و با قابلیت لمسی دارد و از ویژگی‌های جالبی نظیر توانایی تشخیص سقوط از ارتفاع و حتی ثبت نوار قلب (ECG) برخوردار است. این ساعت هم به دستیار صوتی مجهز بوده و همچنین بلندگوها بهتر کار می‎کنند و پردازنده‌های آن از ساعت‌های قبلی قویتر است. با یک بار شارژ این ساعت تنها یک روز کامل برای کاربر قابل استفاده بوده و همین نکته از نظر کاربران و منتقدان برای آن ضعف است. مدل پایه این ساعت بدون پشتیبانی از LTEبا قیمت پایه ۳۹۹ دلار و مدل LTE با قیمت پایه ۴۹۹ دلار عرضه می‌شود.

۳. تیک واچ پرو: این ساعت محصول شیائومی است که خرداد امسال به بازار عرضه شد و ویژگی قابل‌توجه آن، صفحه نمایش دو لایه است. همچنین فناوری تیک واچ پرو می‌تواند انرژی را بهتر ذخیره کرده و گجت را تا ۳۰ روز روشن نگه دارد. ساعت‌ دو نمایشگره دارد و روش عملکرد این دو صفحه نمایش‌ بدین شکل است که یک ال‌سی‌دی روی یک صفحه‌ نمایش اولد قرار می‌گیرد. صفحه ال‌سی‌دی بالایی زمانی که فعال نیست شفاف می‌ماند و کاربر قادر است که تصاویر به نمایشگر درآمده در صفحه اولد و سیستم‌عاملWear OS را مشاهده کند. علاوه بر آن، این ساعت ۲۵۰ دلاری از قابلیت سنجش فشار خون، پرداختNFC، استریم موسیقی با استفاده از بلوتوث واستاندارد ضد آب IP۶۸ نیز بهره می‌برد اما به دلیل اپلیکیشن محدود و عدم پشتیبانی از LTE مورد انتقاد است.

۴. اپل واچ سری ۳: اپل واچ۳ از لحاظ ظاهری مشابه نسل قبلی بوده اما با یک تفاوت عمده یعنی پشتیبانی از شبکه LTE و UMTS عرضه شد. به عبارتی کاربران با استفاده از آن می‌توانند بدون نیاز به آیفون، با مخاطبین خود تماس برقرار کنند و موزیک‌های مورد علاقه خود را مستقیما از سرویس اپل‌موزیک بر روی این ساعت پلی کنند. سیستم قدم شمار در این ساعت دقیق‌تر از نسل قبلی است و تا ۱۸ ساعت به شارژ مجدد نیازی نخواهید داشت. همین مدت پایین نگهداشتن شارژ باعث شده در مقایسه با سایر ساعت‌ها شکست بخورد. قیمت اپل واچ سری۳ مجهز به مودم LTE حدود ۴۰۰ دلار و مدل فاقد مودم LTE نیز ۳۲۹ دلار است.

۵. فیت‎بیت ورسا: این محصول دومین ساعت هوشمند فیت بیت است. یکی از ویژگی‌های ساعت هوشمند فیت بیت ورسا دوام باتری ۴ روزه آن است، در حالی که تنها طی دو ساعت از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ خواهد شد. به لطف حداکثر میزان روشنایی نمایشگر هزار نیتس آن، در بدترین شرایط و زیر نور مستقیم آفتاب نیز خواهید توانست محتواهای صفحه نمایش را به‌طور کاملا واضح مشاهده کنید. با توجه به قابلیت ضدآب آن، شناگران می‎توانند آن را تا ۵۰ متر زیر آب ببرند. فیت بیت ورسا از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل شده و نوتیفیکیشن‌های‌ آن را به کاربر اعلام می‌کند و همچنین به لطف چیپ NFC درونی ساعت، امکان پرداخت در پایانه‌های پشتیبانی‌کننده را فراهم می‌کند. البته یکی از اصلی‌ترین کاستی‌ها این محصول ۲۰۰ دلاری فیت‌بیت نبود GPS و ظاهر نه‌چندان جذاب آن است.