هرچند گزارش ماهانه تدوین و ارائه شده ازسوی شهرداری به شورای شهر طی یک سال و اندی گذشته حاوی اطلاعات ریز، دقیق و جزئی از نحوه هزینه‌کردها و درآمدهای کسب شده در مناطق مختلف شهری نبود، اما مطابق آنچه در صحن علنی شورای شهر ازسوی خزانه‌دار اعلام می‌شود اطلاعات درآمد و هزینه‌ای به‌صورت کلی و دوره‌ای به پارلمان محلی پایتخت ارائه می‌شود. تا اینکه طی یک ماه اخیر روند گزارش‌دهی شهرداری به شورای شهر نه‌تنها نسبت به قبل دقیق‌تر و کامل‌تر نشده؛ بلکه مطابق با اعلام خزانه‌دار شورای شهر یک بند مهم مربوط به لیست هزینه‌کردهای شهرداری تهران از آن سانسور شده است. حذف این بخش از اطلاعات از گزارش عملکرد مالی شهرداری مربوط به بهار سال‌جاری منجر به یک اخطار مهم ازسوی شورا به شهردار تهران شد.

حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران می‌گوید: برخلاف نص صریح ماده ۷۹ هیچ رویداد هزینه‌ای در گزارش دریافتی از شهرداری درج نشده است. این نحوه ثبت حساب‌های هزینه نه‌تنها مغایر با ماده قانونی اعلام شده است؛ بلکه با بند الف تبصره ۲ بودجه سال‌جاری و همچنین با ماده ۳۹ برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران مرتبط با تکالیف شهرداری درخصوص مبادله به موقع موافقت‌نامه و تشکیل به موقع کمیته تخصیص نیز مغایرت آشکار دارد.

او با یادآوری این موضوع که طبق روال گذشته به شهرداری تهران باید یادآوری کنیم با اصلاح رویه‌های جاری نسبت به ثبت ماهانه وقایع مالی، حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری و اعلام آن تا قبل از فرارسیدن ۱۵ ماه بعد وفق ماده ۷۹ اقدام کنند به شهرداری توصیه کرد ستاد کاهش هزینه‌های جاری در سطوح گوناگون سازمانی و مدیریتی به موازات فعال‌تر ساختن ستادهای درآمد را تشکیل دهد. پیرو ارائه این گزارش ازسوی شورای شهر، محسن هاشمی، رئیس شورا در هشداری خطاب به نماینده شهردار درخصوص این نحوه ارائه گزارش به شورای شهر این‌طور گفت: بهتر است شهرداری تذکرات اعضای شورای شهر را جدی بگیرد. چون آقای شهردار امروز حضور ندارند، خطاب من شما هستید و از شما می‌خواهم بعد از دو سال به تذکرات اعضای شورای شهر تهران توجه کنید. در گزارش اخیر به‌دلیل ضعف عملکرد شهرداری تهران بخش هزینه‌کرد آن خالی بود. بالاخره باید شهرداری تهران در موعد مقرر گزارش‌های هزینه‌کرد خود را ارائه کند تا اعضای شورای شهر تهران بدانند که اگر می‌گوییم فلان میزان درآمد کسب شده است در کجا هزینه شده است.