سینما در قرنطینه

اغلب فیلم‌هایی که وارد این چرخه شدند عمدتا مربوط به یکی، دو سال اخیر هستند و زمان زیادی از اکرانشان نمی‌گذرد. البته هر روز یک فیلم به شبکه اضافه نشد، اما بخش‌های مستند و فیلم‌های خارجی این شبکه‌ها تقویت شدند و حتی با اکران کنسرت توانستند نقش قابل قبولی در این روزها ایفا کنند. فیلم‌هایی که این روزها به چرخه نمایش خانگی اضافه شده‌اند پیشنهادهای خوبی هستند برای سپری کردن اوقات فراغت در این روزها.

-«رحمان ۱۴۰۰» ساخته منوچهر هادی که از ۱۵ اسفندماه ۹۸ وارد شبکه نمایش خانگی شد با فروش ۲۲ میلیارد و ۵۴۲ میلیون تومان در لیست ۱۰ فیلم پرفروش سال قرار گرفت. محمدرضا گلزار، سعید آقاخانی، یکتا ناصر، بهرام افشاری، غلامرضا نیکخواه، ساره بیات و مهران مدیری بازیگران این فیلم هستند.

- «کلوپ همسران» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده نیز از جمله فیلم‌هایی است که در سال ۹۸ به روی پرده رفت و ۲۵ اسفندماه نیز وارد گردونه شبکه خانگی شد و با دو میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان فروش، اکران را پشت‌سر گذاشت. داستان این فیلم درباره سه مرد متمول است که برای فرار از دست همسرانشان به همراه یک خواننده زیرزمینی پاپ به جزیره کیش متواری شده و نقشه ربوده شدن خود را می‌کشند، غافل از آنکه ماجراهایی پرپیچ‌وخم در انتظارشان است... محمدرضا شریفی‌نیا، میترا حجار، گوهر خیراندیش، محمدرضا هدایتی، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق فراهانی، علی انصاریان، سمیرا حسن‌پور و رضا بنفشه‌خواه بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

-«مطرب» ساخته مصطفی کیایی که عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۸ را از آن خود کرد و موفق به فروش ۳۸ میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومانی شد، از ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. در این فیلم پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی و امین مقدم به ایفای نقش پرداخته‌اند و داستان آن در آخرین سال‌های دهه ۱۳۵۰ روی می‌دهد.

- «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر خوش درخشید نیز چهارم فروردین‌ماه توزیع شد.