معاون وزیر راه در بازدید از خط تولید ریل ذوب‌آهن گفت که از زمان عقد قرارداد تولید ریل داخلی که ۱۸ ماه می‌گذرد‌، روند اجرا مطلوب ارزیابی شد و با راه‌اندازی خط تولید ریل داخلی در این کارخانه، توسعه خطوط ریلی در کشور تضمین می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، به منظور توجه به تولید ملی و تولید ریل در داخل کشور، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ‌از پروژه خط تولید ریل در کارخانه ذوب‌‌آهن اصفهان بازدید کرد. ‌در این بازدید پورسید آقایی با مدیرعامل ذوب آهن و اعضای هیات مدیره این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد.

‌مدیرعامل راه‌آهن گفت: ‌تلاش برای بهره‌برداری از این خط تولید ریل ‌گامی برای توسعه خطوط ریلی و صنعت مترو در کشور است.

‌محسن پورسید آقایی ادامه داد: روند پیشرفت پروژه تولید ریل از زمان عقد قرارداد تاکنون که حدود ۱۸ ماه می‌گذرد‌، قابل قبول است و تلاش‌های صورت گرفته دراین زمینه جای قدردانی دارد. وی ادامه داد: عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود در‌ کشور به منظور تولید ریل که تاکنون انجام نشده بود،‌ نقصی بزرگ در این صنعت بود.

‌معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کمبود چنین خط تولیدی به منظور تولید ریل مورد نیاز صنعت ریلی و مترو از جمله دلایل توسعه نیافتن این بخش به شمار رفته و با راه‌اندازی این خط تولید، کارخانه ذوب‌آهن اصفهان می‌تواند توسعه خطوط ریلی در کشور را تضمین کند.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به تولید ادوات مور نیاز در زمینه سیستماتیک و الکترونیکی کردن علائم حوزه ریلی بیان کرد: با افزوده‌شدن توان تولید ریل در کشور می‌توان‌ در مسیر خودکفایی حوزه ریلی گام برداشت.

پورسیدآقایی اضافه کرد: تولید ریل، شاه‌کلید ‌‌حرکت به سمت توسعه صنعت ریلی است و تاکنون سرمایه‌گذاری‌‌های مناسبی در این زمینه انجام گرفته و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز از آن حمایت کرده است.

مدیر‌عامل راه‌آهن با بیان اینکه احداث خط ریلی جدید، دوخطه کردن و بازسازی خطوط راه‌آهن نیاز به تولید ریل در کشور را بیشتر می‌کند، گفت: ‌راه‌اندازی خط تولید ریل در کشور در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان‌ یادگار خوبی است که بدعت آن در دولت یازدهم گذارده شده است.

وی افزود: هدف از اجرای این اقدامات در زمینه توسعه ریلی‌، افزایش سهم ریل در جابه‌جایی بار بوده و امیدواریم بتوان‌ با افزایش سهم جابه‌جایی بار تولیدات صنعتی‌، فولادی و معدنی، به این مهم دست‌ یابیم. پورسیدآقایی ‌به افزایش حجم بار تولیدات ذوب‌آهن اصفهان توسط ریل اشاره کرد و گفت‌: انتظار می‌‌رود این روند جابه‌جایی بار رشد قابل قبولی را در پیش داشته باشد، ضمن اینکه در حال حاضر مسیرهای ریلی متعددی برای جابه‌جایی محصولات این شرکت وجود دارد و در برخی مسیرها که امکان دسترسی ریلی وجود نداشته باشد تلاش می‌کنیم تا با استفاده از حمل و نقل ترکیبی نسبت به ‌جابه‌جایی محصولات‌ تولیدی ذوب‌آهن اقدام شود.