اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی پایانه‌‌‌های بار کشور

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی با اشاره به وجود ۸۳ پایانه بار و شهرک حمل‌ونقل در کشور و ۵۴۵‌هزار راننده دارای کارت هوشمند در بخش حمل‌ونقل کالا ابراز امیدواری کرد که این اعتبارات برای خدمات‌رسانی و رفاه حال رانندگان به موقع و بهینه هزینه شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد‌: در دو ماه و نیم امسال در سطح کشور ۱۱۵ میلیون تن کالا با اسناد حمل جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵/ ۱۲‌درصد افزایش داشته است.

حمداللهی در خصوص اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها برای رفع مشکلات رانندگان حمل‌ونقل اظهار کرد: بخشی از مطالبات قانونی رانندگان مثل تامین سوخت، بیمه تامین اجتماعی، تامین لوازم مصرفی ناوگان نظیر روغن و لاستیک و موارد مشابه، فرا‌دستگاهی و مربوط به سایر حوزه‌‌‌هاست و این موارد را از دستگاه‌های مربوطه و وزارتخانه‌های متولی به صورت مستمر پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه میزان موردنیاز لاستیک خودروهای حمل‌ونقل کالا سالانه بالغ بر ۵/ ۱ میلیون حلقه لاستیک است، از اعلام این میزان نیاز به وزارت صمت خبر داد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: میزان روغن موردنیاز ناوگان حمل‌ونقل کالا ۱۶۰ میلیون لیتر در سال و سوخت بر اساس آمار شرکت فرآورده‌های نفتی روزانه در بخش حمل‌ونقل شهری و برون‌شهری حدود ۵۷ میلیون لیتر است که از این مقدار حدود ۷۰‌درصد در بخش بین‌شهری برای کامیون‌‌‌ها، اتوبوس‌‌‌ها و مینی‌‌‌بوس‌‌‌های جاده‌‌‌ای است.

حمداللهی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مطرح شده در جلسه چگونگی دسترسی به اطلاعات عملکردی رانندگان به عنوان مبنایی برای تخصیص سوخت بر اساس مصوبه هیات وزیران بود افزود: در این رابطه سامانه‌ای تحت عنوان اپلیکیشن استعلام راه‌اندازی شده که از سایت سازمان و شبکه‌های مجازی قابل دانلود است و رانندگان می‌توانند با درج کد ملی و شماره موبایل معتبر ثبت شده در سامانه کارت هوشمند، اطلاعات بارنامه‌های خود از سال ۹۹ و یکسری اطلاعات در خصوص کارت سلامت را مشاهده کنند.

به گفته وی در برنامه‌‌‌های آتی، اطلاعات سوخت و پیمایش به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد.

حمداللهی با اشاره به وجود سه پایانه بار رشت، انزلی و آستارا در گیلان میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای ساماندهی این پایانه‌ها را ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای، وی یادآور شد: در دو ماه و نیم امسال در استان گیلان نیز ۵/ ۲ میلیون تن کالا جابه جا شد که بالغ بر ۱۵‌درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.