وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را مسوول اجرای بیمه فراگیر در کشور اعلام کرد.

به گزارش «ایرنا» علی ربیعی در دیدار با مسوولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های بزرگ مدنظر دولت یازدهم، بیمه فراگیر است، به نقش این صندوق در اجرایی شدن آن تاکید کرد.وی گفت: امید مجموعه دولت برای اجرایی شدن این طرح به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است و می‌خواهیم طرح بزرگ بیمه فراگیر را با توجه به استعدادهای این صندوق اجرایی کنیم.به گفته ربیعی نخستین گام برای اجرایی شدن طرح بیمه فراگیر، اصلاح نظام بیمه‌ای است. بیمه فراگیر، اقدامی بزرگ و قابل توجه برای دولت و هموطنان است که از طریق آن، بیش از ۱۰ میلیون ایرانی که دفترچه بیمه ندارند، می‌توانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه مجموعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مجموعه‌ای دلسوز و پاک است، به آسودگی خاطر خود از اقدام‌های این صندوق تاکید و خاطرنشان کرد: مجموعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باید در حوزه اجتماعی فعالیت‌های شاخصی داشته باشند و زندگی اجتماعی مردم را در نظر بگیرند.

ربیعی ادامه داد: وظیفه این صندوق ایجاد یک حساب بیمه انفرادی برای مردم نیست، بلکه باید زندگی اجتماعی آنها را مدنظر قرار دهد. مجموعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نباید فقط کار کارپردازی را در دستور کار خود قرار دهد بلکه تغییر در نوع زندگی روستاییان، کشاورزان و عشایر به‌عنوان اقشار زحمتکش جامعه و ایجاد شرایطی برای زندگی با آرامش آنها، از مهم‌ترین وظایف این صندوق است. در این دیدار، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گزارشی از روند فعالیت‌های بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری‌های صندوق ارائه کرد که مورد تایید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.محمدرضا رستمی اعلام کرد: در حال حاضر موضوع بازنشستگی (پیری) در عشایر و پرداخت مستمری بازماندگان در این اقشار را صندوق بیمه روستاییان و عشایر تقبل می‌کند. وی با اشاره به اینکه بازنشستگی افراد را در این صندوق، ۱۵ سال پرداخت قرار داده‌ایم، گفت: تاکنون ۱۰ سال از عمر صندوق بیمه عشایر و روستاییان گذشته است پس تا پنج سال آینده پرداخت بازنشستگی نداریم. وی گفت: سقف حقوقی عشایر و روستاییان ۷۰۰ هزار تومان است که فرمول اصل بیمه و پرداخت آن براساس همین پرداختی انجام می‌شود. ۱۵ درصد درآمد ماهانه کشاورزان را برای بیمه در نظر گرفته‌ایم که ۵ درصد را خود آنان پرداخت می‌کنند و ۱۰ درصد دیگر را دولت می‌پردازد.