گروه خبر: دادستان تهران از بازداشت مدیرعامل سابق بانک دی خبر داد؛ عباس جعفری دولت‌آبادی در دهمین نشست شورای معاونان و مدیران دادسرای تهران، درخصوص رسیدگی به گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از بنیاد شهید، از ارجاع گزارش مذکور در بخش مربوط به بانک دی به شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت خبر داد و افزود: بخش دیگر گزارش در دست بررسی و اقدام است. وی همچنین اعلام کرد مدیرعامل سابق بانک دی به لحاظ اتهامات انتسابی بازداشت شده است.

به گزارش «ایسنا» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جعفری دولت‌آبادی به پرونده‌های مرتبط با تامین اجتماعی اشاره کرد و با اعلام اینکه دادسرای تهران در رسیدگی به گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی اقدامات زیادی انجام داده است، از صدور چند کیفرخواست و ارسال پرونده‌های تامین اجتماعی و هتل هما به دادگاه خبر داد. به گفته دادستان تهران مورد اخیر منتهی به صدور حکم برائت از سوی دادگاه شده و با اعتراض دادستان در حال رسیدگی در مرحله تجدیدنظر است.

جعفری دولت‌آبادی در این جلسه با اعلام اینکه سیاست قوه‌قضائیه برخورد جدی با مفاسد در تمام زمینه‌ها است تاکید کرد که مبارزه با فساد بدون تبعیض و قاطع بوده و دادستانی در این مبارزه نمی‌تواند طبق نظر و فضاسازی‌های جریان‌های سیاسی اقدام کند. دادستان تهران با اشاره به برخی انتقادها از قوه‌قضائیه درباره عدم قاطعیت قضات در مبارزه با فساد و ادعای وجود مصونیت نامرئی برای مسوولان متخلف، گفت: دستگاه قضایی و دادسرای تهران در مبارزه با فساد هیچ مصونیتی برای اشخاص و مسوولان دولتی یا نهادهای عمومی و شهرداری‌ها قائل نیست.

هشدار دادستان به رسانه‌ها

جعفری دولت‌آبادی به تبیین نقش رسانه‌ها در مبارزه با فساد پرداخت با بیان اینکه برخی رسانه‌ها در این راستا نقش مثبت ایفا کرده‌اند، از عملکرد گروهی دیگر از رسانه‌ها در این باره انتقاد کرد. او با تاکید بر اینکه برخی دیگر از رسانه‌ها اخبار کذب انتشار می‌دهند و در انعکاس اخبار خلاف واقع از یکدیگر سبقت می‌جویند، به رسانه‌هایی که اخبار ناصحیح و خلاف واقع انتشار می‌دهند، هشدار داد و تاکید کرد: رسانه‌ها نمی‌توانند با توجیه و ادعای اطلاع‌رسانی، مطالب و گزارش‌های خلاف واقع منتشر کرده و موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم آورند. او گفت که برخی سایت‌های خبری و رسانه‌ها باید توجه کنند وقتی مشخصات افرادی را بدون اثبات جرم در مراجع قضایی منتشر می‌کنند موجبات هتک حیثیت افراد را فراهم می‌کنند.

دادستان تهران تاکید کرد که دادستانی در مورد مدیران مسوول رسانه‌ها و سایت‌های خبری که خارج از چارچوب وظایف مقرر اقدام کنند، مطابق قانون اقدام خواهد کرد. او از مطبوعات و مدیران مسوول سایت‌های خبری خواست که مطالب مربوط به قوه‌قضائیه و دادستانی و پرونده‌هایی قضایی را بدون قید منبع معتبر درج نکنند. جعفری دولت‌آبادی در ادامه این جلسه به موضوع نشست زمین در تهران اشاره کرد و از مسوولان مرتبط با حادثه نشست زمین، مانند استانداری، شهرداری، سازمان مترو و... خواست صرفا در پی رفع مسوولیت از خود نباشند؛ بلکه با ورود جدی به مسائل شهری، در جهت پیشگیری از حوادث مشابه در شهر تهران تدبیر کنند.