دنیای اقتصاد: عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، با اشاره به موج سواری رسانه‌های بیگانه در رابطه با پرونده آرش صادقی یکی از محکومان امنیتی به شفاف‌سازی در زمینه اعطای مرخصی به این زندانی و ماجرای اعتصاب غذای وی پرداخت و اظهار کرد: آرش صادقی که قبلا به اعتصاب غذا اقدام کرده بود، چند اتهام امنیتی دارد که به همین دلیل به ۷ سال و نیم حبس محکوم شده است.

به گزارش میزان، جعفری دولت‌آبادی روز گذشته در نشست شورای معاونان دادستانی تهران تصریح کرد: نماینده دادستان تاکنون چند نوبت با وی ملاقات کرده و تاکید شد برای موافقت با مرخصی باید از اعتصاب غذا دست بردارد؛ ولی یک مرتبه مشاهده می‌شود که در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی از نماینده مجلس گرفته تا برخی از اعضای شورای شهر از این محکوم امنیتی حمایت می‌کنند.

دادستان تهران با طرح این سوال که چگونه می‌شود برخی از مسوولان بدون اطلاع از محتویات پرونده‌ها از محکومان امنیتی حمایت می‌کنند، اظهار کرد: برخی از مسوولان طوری از این افراد حمایت کرده و نامه‌نگاری می‌کنند که گویا با نامه و پیگیری‌های آنها به این فرد مرخصی اعطا خواهد شد. این در حالی است که نماینده دادستان تاکنون چند بار با این محکوم ملاقات داشته و عنوان کرده است که برای اعطای مرخصی باید اعتصاب غذا شکسته شود. این فرد ادعا می‌کند که به همسرش ظلم شده است؛ در‌حالی‌که باید گفت با تداوم اعتصاب غذا مشکل همسرش حل نمی‌شود. وی در تشریح روند اعطای مرخصی به آرش صادقی خاطرنشان کرد: در تاریخ ۹/ ۱۰/ ۹۵ مدیرکل زندان‌های استان تهران در رابطه با این محکوم امنیتی درست همان روزی که فضاسازی‌ها با این فرد افزایش یافت، به دادستانی نامه نوشت و با اعلام شکسته شدن اعتصاب غذا خواستار مرخصی وی شد. همچنین در آخرین ملاقات آرش صادقی با نماینده دادستان تهران درخواست مرخصی وی اخذ شد تا با توجه به فک اعتصاب در مسیر اقدام قرار گیرد. دادستان تهران در همین رابطه اعلام کرد با درخواست مرخصی همسر آرش صادقی موافقت شده است.

وی با بیان اینکه برخی نمایندگان در پرونده نرگس محمدی نیز به همین نحوه عمل کردند، افزود: چگونه برخی می‌توانند با تضعیف دستگاه قضایی، انگ عدم رعایت حقوق زندانیان را وارد کنند. او خاطرنشان کرد: در رابطه با مرخصی خانم نرگس محمدی نیز اقدام شد؛ اما وی عنوان کرد که فرزندانش در ایران نیستند. دادستان تهران یادآور شد: برخی مسوولان بدون اطلاع از پرونده‌ها از محکومان حمایت‌می‌کنند که امری نادرست است و مورد سوءاستفاده دشمن قرار می‌گیرد. همین حرفی که از زبان برخی مسوولان در رابطه با برخی محکومان امنیتی شنیده می‌شود توسط برخی سازمان‌های حقوق بشری نیز عنوان می‌شود. وی با اشاره به اظهارنظرهای یکی از اعضای شورای شهر در رابطه با یکی از محکومان امنیتی توصیه کرد بهتر است این عضو شورای شهر به انجام وظایف اصلی خود بپردازد. دادستان تهران افزود: برای محکومان امنیتی دادیار ویژه تعیین شده و نماینده دادستان به‌نحو منظم با محکومان امنیتی ملاقات دارد. بنابراین باید مراقب باشیم که صداهای دشمن در کشور از زبان برخی مسوولان شنیده نشود.

آخرین وضعیت پرونده‌های حقوق نجومی

دادستان تهران در تشریح آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی از احضار ۶۷ نفر از مدیران خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان دی‌ماه تحقیقات به سرانجام برسد و بتوانیم در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم. وی همچنین از احضار ۶۵ نفر در پرونده واگذاری املاک شهرداری خبر داد.