دنیای اقتصاد: نمایندگان دیروز با اصلاح موادی از طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تصویب کردند افرادی که سابقه یک دوره کامل عضو اصلی شورا را دارا باشند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند. همچنین با رای موافق نمایندگان، دوره فعالیت چهار ساله شوراهای اسلامی شهر و روستا یک ماه پس از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شروع می‌شود و چهار سال بعد خاتمه می‌یابد. از سوی دیگر، با تصمیم نمایندگان، وزارت کشور می‌تواند با تایید هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور تمام یا تعدادی از حوزه‌های انتخابیه را به‌صورت رایانه‌ای برگزار کند. همچنین براین اساس بند ب ماده ۱۹ این قانون که نمایندگان دیروز اصلاح کردند، در صورت احراز آرای خرید و فروش شده، آرای افرادی که اقدام به خرید و فروش رای کرده باشند، ابطال می‌شود.

قول مساعد وزیر اقتصاد برای بررسی وضعیت کول‌برها

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» رسول خضری، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر روز گذشته از افزایش تعداد کول‌برهای فوت شده گرفتار بهمن و کولاک به پنج نفر خبر داد. وی توضیح داد: شنبه هفته جاری ۱۶ کول‌بر در سردشت گرفتار بهمن شدند که از این تعداد چهار نفر متاسفانه فوت کردند. دو نفر از آنها اهل شهرستان سردشت،‌ یک نفر اهل بانه و یک نفر اهل مهاباد بود. نماینده پیرانشهر در مورد وضعیت اختصاص دیه و مستمری به خانواده آنها گفت: بنده رایزنی‌ و گفت‌وگوهایی با آقای لاریجانی داشتم تا دیه این کول‌برها پرداخت شود. در همین حال علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد که در مجلس حضور یافته بود قول مساعد داد تا کارگروهی ویژه برای بررسی وضعیت کول‌برها در دولت تشکیل شود.

درخواست حسین فریدون برای قرائت یک نامه

همچنین به گزارش خبرآنلاین اکبر رنجبرزاده، عضو هیات‌رئیسه مجلس از درخواست حسین فریدون از رئیس مجلس برای قرائت نامه‌ای در پاسخ به مطالبی که از سوی برخی از نمایندگان به وی نسبت داده شده بود در پارلمان خبر داد. او با بیان اینکه این نامه در هیات‌رئیسه مجلس بررسی می‌شود، افزود: قرائت این نامه در صحن مجلس به بعد از بررسی مستندات نمایندگان در این باره موکول شده است. طبق ماده ۷۸ آیین‌نامه داخلی مجلس، چنانچه هیات‌رئیسه مجلس تشخیص دهد، نمایندگان تذکر‌دهنده نسبت ناروا به شخصی وارد کرده‌اند، نامه وی قرائت می‌شود.