دنیای اقتصاد: حسن روحانی رئیس‌جمهوری، ورزش در کشور را عامل غرور و وحدت ملی دانست که در کنار آن تعامل سازنده با جهان به نمایش در می‌آید، گفت: ورزش با ایران‌هراسی می‌جنگد و تعامل با جهان را می‌آفریند. به گزارش «ایرنا» حسن روحانی روز گذشته در آیین تجلیل از قهرمانان و نشان‌آوران المپیک و پارالمپیک که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، با یادآوری برگزاری مسابقات جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه گفت: شما در کرمانشاه، دولت آمریکا را شرمنده کردید،‌ به کشتی‌گیران ویزا دادید و مردم بزرگوار کرمانشاه میهمان‌نوازی کردند و دنیا هم قضاوت کرد. این عظمت ایران بود.

روحانی در ادامه با بیان اینکه عده‌ای هستند که می‌خواهند همواره مردم را به هر بهانه‌ای نسبت به آینده ناامید کنند، گفت: ایجاد ناامیدی ضربه به حرکت ملی و مایوس کردن جامعه از حرکت است. وی تصریح کرد: چرا برخی نصفه خالی لیوان آب را می‌بینند و نصفه پر‌ را هیچ موقع متذکر نمی‌شوند. باید مقایسه کنیم ورزشمان را نسبت به دیروز که در حال پیشرفت است یا پسرفت.

رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به حضور بانوان در صحنه اجتماعی گفت: آن دوران دیگر سپری شده که زن فقط آشپزی و بچه‌داری کند که البته سرجای خود با اهمیت است. نمی‌شود وظایف زنان را به درون خانه محدود کرد، اینکه گفته شود خدا، خیابان، جنگل، کوه و دریا را برای مردان آفریده و آشپزخانه سه در چهار را برای زنان آفریده، حرف اشتباهی است. اسلام دینی است که مرد و زن را کنار هم قرار می‌دهد و دارای ارزش مساوی می‌داند.

همچنین به گزارش «ایسنا» او ادامه داد: آیا خداوند همه عالم را برای مردها و تنها یک آشپزخانه سه در چهار را برای زن‌ها آفریده است. معلوم است که این حرف غلط است. اسلام دینی است که مرد و زن را دارای ارزش مساوی در کنار هم قرار می‌دهد. مگر فاطمه اطهر، زینب کبری، مریم، ساره، هاجر، آسیه و آن همه زنان پر‌افتخار در طول تاریخ زنانی نبودند که درخشیدند و بار بزرگ مسوولیت را بر دوش گرفتند.

روحانی افزود: عده‌ای هستند که باید در برخی از مسائل مقداری از حالت سنتی چند قرن پیش خارج شوند و اگر خارج نشوند، زن‌های ما آنها را به زور خارج می‌کنند. ما خوشحالیم که در صحنه ورزش، زنانمان افتخار مضاعف می‌آفرینند. رئیس دولت یازدهم ادامه داد: وقتی برخی فکر می‌کردند اگر جوان خود را به مسجد یا باشگاه تشویق کنند، در دو نقطه متضاد هستند که کاملا اشتباه است. دین ما هم مسجد، هم باشگاه، هم عبادت، هم ورزش و هم سلامت جسم دارد، مگر شما نبودید که در ورزشگاه‌ها ثابت کردید فرهنگ و ایمان آنجا است. روحانی یادآور شد: مگر در قهرمانی‌های بزرگ نام امیرالمومنین(ع) و قمربنی هاشم را به زبان جاری نکردید. مگر در پیشگاه خداوند دست به دعا برنداشتید و سجده شکر نکردید؛ فرهنگ دینی و اسلامی را با ورزش در میدان مسابقات جهانی توام ساختید. برخی‌ها چقدر غصه خوردند و گفتند شب عاشورا و مسابقه فوتبال! آن هم تهران! مردم عاشق اهل بیت(ع) و اباعبدالله(ع)، چه می‌شود و چه خواهد شد. غصه‌ها خوردند و مرثیه‌ها سرودند.