دنیای اقتصاد: علی‌اصغر احمدی، رئیس‌ستاد انتخابات کشور از نام‌نویسی ۱۶۳۶نفر داوطلب در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری خبر داد که جوان‌ترین آنها ۱۸ ساله و مسن‌ترین آنها ۹۲ ساله است. همچنین کاظم میرولد، عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری دیروز به «ایرنا» اعلام کرد که یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر عوامل اجرایی هستند که این انتخابات را برگزار می‌کنند.

کدخدایی: انتخابات جشنواره ثبت‌نام نیست

از سوی دیگر عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان صبح دیروز با حضور در ستاد انتخابات کشور از روند ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بازدید کرد. براساس گزارش «ایسنا» کدخدایی پس از بازدید در میان خبرنگاران با تاکید بر اینکه این حجم از اشتیاقی که در ثبت‌نام‌ها وجود دارد باید اشتیاق واقعی باشد، گفت: «فکر نکنیم که اینجا جشنواره ثبت‌نام است. چون به هر حال پست ریاست‌جمهوری طبق قانون اساسی مقام دوم کشور به حساب می‌آید و به سوابق مدیریتی بالا نیاز دارد.» او با بیان اینکه صلاحیت بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان تایید نمی‌شود، افزود: البته شورای نگهبان هنوز برای تایید صلاحیت داوطلبان جلسه‌ای برگزار نکرده و از امروز جلسات برگزار می‌شود.

دستورالعمل استفاده از فضای مجازی در انتخابات

از سوی دیگر و براساس اعلام وزارت ارشاد، شورای‌عالی فضای مجازی دستورالعمل استفاده از فضای مجازی در انتخابات را تدوین کرده است. به گزارش «ایلنا» حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات کشور دیروز اعلام کرد: دستورالعملی برای استفاده از فضای مجازی در انتخابات تدوین و به فرمانداری‌ها ابلاغ شده تا آن را در اختیار نامزدها قرار دهند که به‌نظر می‌رسد این دستورالعمل، همان مصوبه شورای‌عالی فضای مجازی باشد. همچنین در عین حال کمیته تعیین مصادیق مجرمانه نیز در حال تدوین دستورالعمل استفاده از تلگرام در فضای مجازی است و قرار است نتایج آن به‌زودی اعلام شود.