ایسنا: آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز،طی سخنانی در برنامه تلویزیونی «دست خط» که از شبکه تهران پخش شد، با اشاره به ماجرای رای حلال و حرام گفت: از من در جلسه‌ای پرسیدند که رای ۱۶ میلیونی آقای رئیسی را چطور می‌بینید و من گفتم که این رای حلال را به ایشان تبریک می‌گویم. من یک ساعت سخنرانی کرده بودم و حال یک کلمه از دهانم خارج شده بود، اما این جمله به معنای این نبوده است که فقط آرای آقای رئیسی حلال است بلکه آرای آقای روحانی هم حلال است، نوش جان‌شان ولی اگر رایی از کسی به حساب کس دیگری ریخته شود این رای حرام است؛ اما رایی که آقای روحانی گرفته‌اند حتما حلال است و ما همه باید به منتخب مردم کمک کنیم و اگر انتقادی هم داریم مطرح کنیم؛ چراکه انتقاد هم نوعی کمک کردن است و هیچ‌کس هم معصوم نیست.

دلخوری برخی از اصولگرایان از جمنا

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: در میان جریان‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب نیروهای خوب زیاد هستند، در میان اصلاح‌طلبان هم نیروهای خوبی وجود دارد باید آنان بیایند و در کنار اصولگرایان خوبی که هستند قرار گیرند تا کسانی را که به فکر منافع شخصی خود هستند کنار بگذارند و کشور رونق دوباره‌ای پیدا کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دلخوری برخی از کاندیداهای جریان اصولگرایی برای انتخابات و انصراف آنان به‌دلیل حمایت جمنا از دو کاندیدای نهایی، تاکید کرد: این دلخوری کمابیش از جریان جمنا وجود دارد، اما من با آن کاندیداها جلسه‌ای داشتم و گفتم که دلخور نباشید که شما برای رضای خدا وارد انتخابات شده بودید. وی با اشاره به حضور نیافتن حسن روحانی در جلسات جامعه روحانیت نیز گفت: آقای روحانی را عضو جامعه روحانیت مبارز می‌دانیم، اما ایشان نیز از آن زمان که رئیس‌جمهور شده‌اند، دیگر در ابرها هستند و دیده نمی‌شوند.

خط سیاسی من و آقای هاشمی به هم نمی‌خورد

همچنین به گزارش الف، موحدی‌کرمانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در رابطه با ارتباطش با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: بنده وقتی وارد حوزه علمیه قم شدم و آقای هاشمی هم وارد حوزه علمیه قم شد، سن من ۱۸ سال بود، آقای هاشمی ۱۵ ساله بود، ما به‌شدت به هم علاقه‌مند و با هم مانوس بودیم و همدیگر را دوست داشتیم و این پایه‌ریزی شد از همان زمان و ما با هم بودیم در تمام مراحلِ مبارزات، درس‌ها، بحث‌ها، ضیافت‌ها، گردش‌ها، ما با هم بودیم و واقعا این جو عاطفی خیلی قوی بود و من به‌شدت از فوت آقای هاشمی متاثر بودم. او در پاسخ به این سوال که کجا با هم اختلاف‌نظر داشتید، گفت: خطوط سیاسی ما به هم نمی‌خورد. او همچنین از گفت‌وگوی خصوصی‌اش با ناطق نوری در مورد بازگشت به جامعه روحانیت خبر داد.