دنیای اقتصاد: سوال ملی ۵۴ نماینده مجلس از وزیر اطلاعات درباره علت دستگیری تعدادی از فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی و ادمین‌های کانال‌های تلگرامی در زمان انتخابات ریاست جمهوری در جلسه علنی دیروز مجلس اعلام وصول شد. همچنین سوال ملی سه نفر از نمایندگان مجلس از سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات درباره علت کتمان حضور تعدادی از افراد دوتابعیتی در دولت اعلام وصول شد.

در ادامه سوال ملی جهانبخش محبی‌نیا، نماینده شاهین‌دژ نیز از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه درباره اعلام آخرین وضعیت خواسته مدعیان در نهادهای بین‌المللی علیه ایران و دفاع مسوولان کشور در این خصوص اعلام وصول شد.همچنین نمایندگان در جلسه علنی دیروز پارلمان، در ادامه رسیدگی به طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، برای حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی، با تشکیل صندوق توسعه صنایع دستی ایران زیر نظر سازمان میراث فرهنگی موافقت کردند. همچنین نمایندگان مصوب کردند که تمامی تولیدات صنایع دستی داخلی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

تشکیل کمیته‌ای برای تعیین میزان حقوق مجلسی ها

خبر دیگر آنکه دیروز محمدرضا تابش نماینده مجلس از تشکیل کمیته‌ای سه نفره برای تعیین میزان دقیق حقوق نمایندگان مجلس در سال ۹۶ و هزینه‌های دفاتر آنان خبر داد. او در کانال تلگرامی خود نوشت: این تصمیم در نشست مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با هیات رئیسه مجلس اتخاذ شد. بر اساس این مطلب، این کمیته همراه با ناظران هیات رئیسه مجلس تا سه‌شنبه هفته آینده ساز و کار و جزئیات تعیین مقرری سال جاری نمایندگان و هزینه‌های سمت نمایندگی شامل هزینه‌های دفتر و کارکنان دفاتر را تعریف کرده و به کمیسیون برنامه و بودجه تحویل می‌دهد.

طرح افزایش بودجه نیروی قدس

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: طرح افزایش بودجه سپاه قدس دارای ۲۴ ماده است که مقرر شد در دستور کار هفته آینده مجلس قرار بگیرد. کاظم جلالی با اشاره به طرح افزایش بودجه سپاه قدس اظهار کرد: در این طرح در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت افزایش توان موشکی و همچنین افزایش فعالیت‌‌های عملیاتی نیروی قدس به‌منظور سرکوب تروریسم در منطقه در نظر گرفته شده است که سهم هر یک از این بخش‌ها هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.