براساس آنچه علی‌اصغر یوسف‌نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت مطرح کرد، موافقان این لایحه نیز بر انضباط مالی در بودجه سال ۹۷، شفافیت بودجه، تمرکززدایی، صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضروری و واقعی شدن منابع و مصارف در بودجه اشاره و تاکید کردند. به گفته او کاهش ردیف‌ها در بودجه که از ۳۳۷ ردیف از بودجه سال ۹۶ به ۱۳۸ ردیف در بودجه سال ۹۷ کاهش یافته است از جمله موضوعاتی بود که موافقان این لایحه، ازجمله نقاط مثبت بودجه ۹۷ برشمردند.

این نماینده مجلس در ادامه همچنین از کاهش اعتبارات متفرقه از ۲۰ درصد به ۸/ ۱۱ درصد، استفاده از بازار سرمایه و بخش خصوصی در تولید و اشتغال، توجه به آب، محیط زیست، حمل‌و‌نقل ریلی و بافت فرسوده به‌عنوان موضوعاتی نام برد که موافقان لایحه بودجه ۹۷ به‌عنوان نقاط قوت بودجه مطرح کردند. هرچند جلسه صبح دیروز کمیسیون تلفیق بودجه با بررسی و رای کمیسیون به کلیات این لایحه پایان یافت، اما اعضای این کمیسیون در جلسه عصر خود، وارد جزئیات، ردیف‌ها و تبصره‌های بخش درآمدی بودجه شدند. کمیسیون تلفیق در بررسی جزئیات و تبصره‌های لایحه بودجه، به بررسی پیشنهاد کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان درباره تبصره‌ها نیز می‌پردازد.

یوسف‌نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه بررسی بودجه سال ۹۷ در کمیسیون تلفیق حدود ۳ هفته زمان می‌برد، افزود: آنچه در نظرات نمایندگان دولت مشهود بود منابع محدود در اختیار دولت است؛ همچنین واقعیت‌هایی در جامعه همانند بیکاری، اشتغال و بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وجود دارد که تخصیص این منابع بسیار مهم است و از این منابع محدود باید برای صرف نیازهای جاری و عمرانی استفاده شود. این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه ۷۱ هزار پروژه عمرانی نیمه‌کاره در کشور وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع وجود دارد در حالی که تکمیل ۷۱ هزار پروژه عمرانی به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نیازمند است، بنابراین کمیسیون تلفیق تلاش می‌کند بهترین تصمیم را در بخش‌های مختلف پس از شنیدن نظرات اخذ کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ با بیان اینکه در تصمیم‌گیری از هرگونه تصمیمات احساسی، بخشی و منطقه‌ای باید خودداری شود، ادامه داد: نمایندگان ملت تلاش می‌کنند به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند که قشرهای کم‌درآمد و متوسط جامعه آسیب نبینند مثلا درباره مالیاتی که حدود ۱۲۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، تلاش بر این است که براساس کوشش مالیاتی و شناخت پایه‌های مالیاتی جدید با شناسایی افرادی که فرار مالیاتی دارند و آن‌هایی که مالیات نمی‌پردازند این رقم تحقق یابد و هدف و انگیزه کمیسیون این است که فشار بر قشر متوسط و کم‌درآمد کمتر شود.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه مسائلی همانند حامل‌های انرژی و فشار به جامعه جزو نگرانی و دغدغه‌های دلسوزان و نمایندگان خواهد بود، تصریح کرد: تصمیمات در کمیسیون تلفیق به‌گونه‌ای خواهد بود که نفع و سود و مصلحت مردم مدنظر قرار گیرد و به قشرهای کم‌درآمد آسیبی نرسد.