براساس گزارش «ایرنا» غلامرضا کاتب در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: براساس ماده ۲۶ آیین‌نامه داخلی اگر ۲۵ نماینده سلب صلاحیت هر یک از اعضای هیات‌رئیسه را امضا کنند، می‌توانند آن را به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی بدهند. در هفته گذشته ۲۷ نماینده سلب صلاحیت رئیس مجلس را امضا کردند، همان روز تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند و این موضوع از حد نصاب افتاد. او با بیان اینکه پنج نفر دوباره روز چهارشنبه به امضاکنندگان در لیست اضافه شدند ولی باز همان روز تعدادی امضای خود را پس گرفتند، گفت: در حال حاضر سلب صلاحیت رئیس مجلس از دستور کار این کمیسیون خارج شده است.  حسینعلی حاجی دلیگانی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس چهارشنبه گذشته طرح تقاضای سلب صلاحیت (استیضاح) علی لاریجانی رئیس مجلس را طبق ماده ۲۶ آیین‌نامه داخلی با ۲۷ امضا تقدیم هیات‌رئیسه کرده بود.

احتمال ارائه لایحه بودجه ۹۸ در روز پنج‌شنبه

خبر دیگر از مجلس آنکه دیروز علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از احتمال ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس در روز پنج‌شنبه خبر داد. او در گفت‌وگو با «ایسنا» توضیح داد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، سقف زمانی ارائه لایحه بودجه تا ۱۵ آذر ماه است و با توجه به اینکه آقای رئیس‌جمهور در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سفر استانی هستند احتمالا ایشان روز پنج‌شنبه (۱۵ آذر) برای ارائه لایحه بودجه در مجلس حضور می‌یابند. یوسف‌نژاد افزود: دولت می‌خواهد لایحه بودجه را یکشنبه آینده به مجلس ارائه کند، اما با توجه به اینکه هفته آینده زمان سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان است دولت و مجلس در حال مذاکره در این باره هستند. به گفته او با توجه به اینکه برنامه زمان‌بندی بررسی بودجه در کمیسیون‌ها، کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس با محدودیت مواجه است، بنابراین لایحه بودجه باید همین هفته ارائه شود. بر همین اساس نیاز است یک رای استمزاجی از نمایندگان گرفته شود.

سوال از وزیر دفاع درباره مستند دوتابعیتی‌ها

در خبری دیگر از پارلمان، دیروز سوال ملی علیرضا رحیمی نماینده تهران و ۲۵ نماینده دیگر از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره نحوه دسترسی به مستند مربوط به دوتابعیتی‌ها با توجه به محرمانه بودن آن اعلام وصول شد.

تدوین طرح ممنوعیت «انتصاب اقوام درجه ۱ و ۲ مسوولان»

در خبری دیگر از مجلس شمس‌الله شریعت‌نژاد، نماینده مردم تنکابن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از تدوین طرحی در مجلس خبر داد که براساس آن، انتصابات فامیلی از درجه ۱ و ۲ مسوولان چه باواسطه و چه بی‌واسطه ممنوع خواهد شد.