وی با اشاره به جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی موارد اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی اظهار کرد: بنده در این جلسه حضور داشتم. جلسه‌ای که در آن مباحث جدی مطرح شد؛ به‌طوری‌که تنها برای بررسی یک ماده در لایحه پولشویی، سه ساعت بحث و بررسی صورت گرفت.

منافع مردم و نظام را در تصویب لوایح در نظر می‌گیریم

در خبری دیگر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی لوایح مربوط به FATF گفت: ما از شنبه 24 آذر بحث‌ها را شروع کرده‌ایم. همین بحث هم که گفته شد، برای ارجاع به مجمع در مجلس رای‌گیری نشده، مورد بحث قرار خواهد گرفت و مجمع در این زمینه تصمیم می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کرد: ما از روز شنبه از لایحه پولشویی شروع کرده‌ایم و بعد دیگر مباحث مطرح خواهد شد.

رضایی با اشاره به نظرات مختلف حقوقدانان درخصوص روند ارسال این لوایح به مجمع گفت: ما باید ببینیم مصلحت جامعه و نظام چیست. در ارتباط با لایحه مقابله با پولشویی، کار راحت‌تر است؛ چون قانون داخلی خود ماست. مرحله دوم پالرمو و بعد CFT خواهد بود که یک مقدار سخت‌تر است. من الان پرهیز دارم نظر خودم را بدهم، چون ممکن است در بررسی‌ها تاثیر بگذارد. ما سعی داریم آنچه را منافع نظام و مردم است، در بحث بررسی لوایح دنبال کنیم. همچنین به گزارش خبرآنلاین، رضایی گفت: تقریبا ۶ ماه است فشار زیادی علیه مجمع وجود دارد و ما هم تا امروز سکوت کرده‌ایم، ولی چون فکر می‌کنیم این حاشیه‌سازی‌ها برای تحت‌الشعاع قرار دادن مسائل اصلی است، معتقدیم باید توجهمان را به اولویت‌ها معطوف کنیم و ببینیم دولتمردان چگونه می‌خواهند مشکلات را حل و کشور را اداره کنند.

نامه اعتراضی کمیسیون امنیت‌ملی به دولت

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از نامه اعتراضی کمیسیون امنیت‌ملی به دولت درباره بودجه دفاعی در سال آینده خبر داد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به بودجه دفاعی کشور در بودجه سال ۹۸ کل کشور، گفت: اخیرا آماری از بودجه دفاعی کشور به کمیسیون رسیده بود که اخبار خوبی نبود. وی ادامه داد: پیرو این اخبار اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، نامه‌ای اعتراضی به دولت واصل کردند. او اضافه کرد: پس از اعتراض اعضای کمیسیون به این تصمیم دولت، در نسخه جدید که تدوین شده است خبرهای خوبی به گوش می‌رسد و به‌نظر می‌رسد دولت تجدیدنظری در بودجه دفاعی داشته است.

نتیجه جلسه نمایندگان مستعفی اصفهان با لاریجانی

در خبری دیگر از مجلس، عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان نتیجه جلسه نمایندگان مستعفی این استان با رئیس مجلس را اعلام کرد. محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به نشست روز گذشته نمایندگان استان اصفهان با رئیس مجلس برای تعیین تکلیف استعفای این نمایندگان گفت: در این جلسه نمایندگان استان دغدغه‌های خود را درباره آب شرب استان اعلام کردند. عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: برآیند این جلسه این شد که فردا سه‌شنبه پیش از آغاز جلسه علنی پارلمان، نمایندگان استان در دفتر یکی از نمایندگان اصفهان جلسه‌ای داشته باشند تا درباره حضور یا عدم‌حضور در صحن پارلمان تصمیم‌گیری کنند.

کوهکن اضافه کرد: اگر تا روز سه‌شنبه (امروز) پالس‌های مثبتی ازسوی دولتمردان برای حل مشکل آب شرب اصفهان دریافت کنیم، امروز در جلسه علنی حضور پیدا می‌کنیم و در غیر این‌ صورت در جلسه علنی پارلمان شرکت نخواهیم کرد. در همین حال حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو مجمع نمایندگان اصفهان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جزئیات جلسه دیروز این مجمع با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رئیس مجلس کاملا پذیرفت که مساله مطرح شده توسط نمایندگان اصفهان درباره آب شرب ربطی به افزایش سهمیه آب استان ندارد. وی افزود: ما تنها خواستار این هستیم که سهم آب استان با روش تونل و لوله به اصفهان منتقل شود؛ چراکه اگر کل 5‌میلیون نفر جمعیت اصفهان بخواهند از یک سامانه آب مصرف کنند، در مصرف آب دچار مشکل خواهند شد.