وی ادامه داد: شماره مصوبات و تاریخ آن را هم برای ما فرستاده‌اند که مدعی‌اند آقای فلاحت‌پیشه در زمان ریاست کمیسیون امنیت ملی پیشنهاد میز مشترک بین ایران و آمریکا در قطر و عراق را داده است که آمریکا از این موضوع تبلیغ و سوء تعبیر کرده مبنی بر اینکه فشارها به جمهوری اسلامی موثر واقع شده و ایران پیشنهاد مذاکره را پذیرفته است. البته در این باره آقای فلاحت‌پیشه گفته که موضوع بحثش مذاکره نبوده و منظورش کاهش تنش بوده است. او گفت که این شکایت در جلسه بعدی با حضور آقای فلاحت‌پیشه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

توضیح فلاحت‌پیشه

در همین حال حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره شکایت دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی از وی با تاکید بر اینکه شکایت دبیرخانه شورای امنیت ملی از بنده خلاف قانون اساسی است، گفت: امروز تلاش شد در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان حضور پیدا کنم و توضیحاتی را ارائه دهم، اما به‌دلیل تعدد شکایت‌های مختلف دیگر، نوبت به من نرسید و این مساله به هفته دیگر موکول شد.

واکنش کریمی قدوسی به ادعای اصالت افغانی‌اش

در خبری دیگر از مجلس، جواد کریمی قدوسی در مورد اظهارات جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت‌جام درباره اصالت افغانی‌الاصل او گفت: اگر یک سند مبنی‌بر اینکه یکی از اجداد ما ولو هفت نسل در افغانستان بوده و آمده است بیاید در صداوسیما این سند را پخش کند والا صداوسیما باید این مذاکرات من را پخش کند. به گزارش فرارو، نماینده مشهد گفت: من از دولت افغانستان می‌خواهم که آنها بیایند و بررسی کنند اگر ما یک رگ و ریشه‌ای یا اقوامی در طول تاریخ در افغانستان داشتیم بگویند ما افغانی هستیم.