اشاره ربیعی به سخنان اخیرمایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا است که گفته بود آماده‌ام به تهران بروم تا با مردم صحبت کنم. همزمان روز گذشته پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با العالم گفت: شبکه پرس تی وی نه تاکنون برای مصاحبه با پمپئو درخواستی داشته و نه برنامه‌ریزی خاصی کرده است. علی ربیعی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد نیز اظهار کرد: این روزها بسیار به مرصاد شباهت دارد و پشت تخریب چهره‌های نظام سازمان منافقین حضور دارد.

جمع‌آوری مکان‌های غیرقانونی تولید ارز دیجیتال

سخنگوی دولت با اشاره به بررسی موضوع ارزهای دیجیتالی در جلسه هیات دولت گفت: پیچیدگی و دیدگاه‌ها درباره این موضوع زیاد بود و بررسی آن به جلسات آینده احاله شد و باید توجه شود که در دوران پیک مصرف برق، از ارزانی آن سوءاستفاده نشود. وی افزود: دولت تصمیم گرفت که مکان‌های غیرقانونی تولید ارز دیجیتالی جمع‌آوری شود و شهرک‌هایی پیش‌بینی شود تا افرادی که تمایل دارند، در این شهرک‌ها با گاز، نیروگاه ایجاد کنند و با برق تولیدی خود ارز تولید کنند.

واکنش به لیست دوتابعیتی‌ها

سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری در واکنش به لیست دوتابعیتی‌ها با بیان اینکه وجود مدیران دوتابعیتی در دولت دروغ است از قوه‌قضائیه خواست تا این موضوع را بررسی قانونی کند.به گزارش «ایرنا» ربیعی با بیان اینکه در لیست دو تابعیتی‌های منتشرشده اسامی برخی صاحبان کارخانه، عضو هیات‌مدیره و بازرگانان نیز دیده می‌شود، گفت: ما از ایرانیان خارج کشور دعوت می‌کنیم تا سرمایه‌های خود را به کشور بیاورند، ممکن است آنها تابعیت کشورهای دیگر را داشته باشند. ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه برخی نمایندگان مجلس گفته‌اند که دولت نمی‌خواهد مصوبه مجلس را برای افزایش حقوق کارمندان اجرا کند، گفت آنچه آقای لاریجانی به رئیس‌جمهوری نوشتند این بود که در حقیقت ما یک ماده واحده قانون دائمی شدن مدیریت خدمات کشوری داریم که در آن برای بازنشستگان عضو هیات علمی سقف هفت برابر مراعات نمی‌شده است. سخنگوی دولت یادآور شد: امسال دولت این موضوع را در آیین‌نامه بودجه قرار نداده بود. پس از آن هیات تطبیق نامه‌ای به دولت فرستاد و براساس آن گفت که شما حق ندارید که این را در آیین‌نامه قرار ندهید و از نو این بند را اضافه کنید. موضوع فقط هفت برابر گرفتن اعضای هیات علمی بوده است، نه کل کارکنان دولت.