او همچنین تاکید کرد که بدون ایجاد صلح میان فلسطین و اسرائیل هیچ ثباتی در منطقه محقق نخواهد شد. براساس این گزارش، ملک عبدالله دوم پیش از این نیز در رابطه با تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا گفته بود: در ماه‌های آینده تلاش خواهیم کرد که تنش را کاهش دهیم و منطقه را به سوی آرامش سوق دهیم. تا این لحظه به نظر می‌رسد که به نوعی آرامش برقرار است و امیدوارم این مساله تداوم داشته باشد زیرا بی‌ثباتی در منطقه را نمی‌توان تحمل کرد؛ بی‌ثباتی که بر اروپا و دیگر نقاط جهان نیز تاثیر خواهد گذاشت. او همچنین تاکید کرده بود: آنچه در ایران رخ می‌دهد، بر بغداد، دمشق، بیروت و همچنین روند صلح فلسطین و اسرائیل نیز تاثیر خواهد گذاشت.

هشدار پوتین درخصوص درگیری‌ در خاورمیانه

همزمان رئیس‌جمهوری روسیه نیز گفت که درگیری‌های خاورمیانه به‌راحتی می‌توانند در سطح جهان گسترش یابند و این وظیفه پنج کشور عضو دائم شورای امنیت است که از آن جلوگیری کنند.

تلاش ژاپن برای کاهش تنش  میان ایران و آمریکا

همچنین وزیر دفاع ژاپن گفت: توکیو برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا به تلاش‌های دیپلماتیک منسجم خود ادامه خواهد داد. به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری تاس، تارو کانو وزیر دفاع ژاپن پس از گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود در یک کنفرانس خبری گفت: ما برای کمک به کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا به تلاش‌های دیپلماتیک خود ادامه می‌دهیم. او ادامه داد: ما ابتدا با رئیس پنتاگون درباره وضعیت خاورمیانه، ازجمله درخصوص تحولات اخیر در رابطه با ایران رایزنی کرده‌ایم. مارک اسپر توضیح داد که نیروهای آمریکایی چگونه در منطقه فعالیت می‌کنند. من تاکید کردم که توکیو آماده است برای کاستن از تنش‌ها و برقراری ثبات در منطقه تلاش‌های دیپلماتیک خود را ادامه دهد. تارو کانو همچنین گفت که در رایزنی‌هایش با وزیر دفاع آمریکا درباره تصمیم ژاپن برای اعزام نیرو به منطقه صحبت کرده است.

تاکید عراق و قطر برای کاهش تنش‌ها

از سوی دیگر  وزیر امورخارجه عراق در نشست خبری مشترک با همتای قطری خود در بغداد اظهار کرد که دو کشور برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا گفت‌وگو کردند. به گزارش «ایرنا» به نقل از «مرکز خبری الوطنیه» عراق، وزیرخارجه عراق اظهار کرد که این گفت‌وگو به منظور کاستن از تنش‌های ایران و آمریکا و تاکید بر جلوگیری از درگیری بین این دو کشور بود. وزیر امورخارجه عراق گفت که سفر وزیر امورخارجه قطر دیداری مهم و راهبردی در تقویت و گسترش روابط میان دو کشور است. محمدعلی الحکیم اعلام کرد که در دیدار با همتای قطری خود دو طرف در مورد آرامش در منطقه و جلوگیری از تنش بحث و گفت‌وگو کردند. او افزود که ما همچنین بر لزوم احترام به حاکمیت ملی عراق از سوی همه طرف‌ها تاکید کردیم. وزیر امورخارجه قطر هم  گفت که منطقه درحال گذر از مرحله بسیار پر تنش است و همه کشورها باید به سمت آرامش حرکت کنند.