جواد سالارزهی مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان نیز درباره این سفر حسن روحانی توضیح داد: رئیس‌جمهوری در این سفر یک‌روزه به چابهار، روند پیگیری امدادرسانی در مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان را مورد بررسی قرار می‌دهد. او افزود: نشست با مدیران سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌های روحانی در چابهار است.

ربیعی: تمام امکانات امدادرسانی را بسیج کردیم

همچنین علی ربیعی سخنگوی دولت در جریان سفر خود به جنوب سیستان و بلوچستان و بازدید از مناطق سیل‌زده نیکشهر گفت: دولت برای جبران خسارت‌ها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و تمام امکانات را برای امدادرسانی به مردم بسیج کرده و مسوولان ارشد وزارتخانه‌ها و ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های مختلف بلوچستان حضور دارند. ربیعی روز پنج‌شنبه در دیدار با مردم سیل‌زده شهرستان نیکشهر با بیان اینکه سیل اخیر خسارات زیادی به زیرساخت‌های این منطقه وارد کرده است گفت: بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک بهتر می‌تواند به حل آنها کمک کند، برای همین مسوولان ارشد در مناطق مختلف روستایی حضور پیدا کرده‌اند.

بر اساس گزارش «ایرنا» بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنج‌شنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است. شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به‌طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است. در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.