رئیس دفتر رئیس‌جمهور در نامه‌ای به محمد باقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پی نوشت رئیس‌جمهور به نامه دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را به وی ابلاغ کرد. روحانی در این نامه پی نوشت کرده است که «نیازهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این منبع تامین و حتی‌الامکان از تولیدات داخلی و با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام شود. همچنین کمک‌های لازم به صندوق بیمه بیکاری ظرف هفته آینده انجام و جزئیات طرح در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود.»

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر شد

همچنین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، در حکمی کریم همتی را برای مدت ۴ سال به‌عنوان «رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد. همتی از ۲۲ اسفند به‌عنوان سرپرست هلال احمر فعالیت می‌کرد. عضویت در هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاون پارلمانی وزیر بهداشت و مدیرکلی جمعیت هلال احمر استان ایلام از سوابق کریم همتی است.

پاسخ منفی رسمی از صندوق بین‌المللی پول دریافت نکرده‌ایم

همچنین دیروز علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه درباره پاسخ صندوق بین‌المللی پول به درخواست وام ایران برای مقابله با کرونا و اجرایی شدن اینستکس گفت: در مورد اینستکس پیشرفت‌هایی داشتیم که آغاز شده هرچند کافی نیست. کار اروپا فراتر از کاری است که از طریق اینستکس شروع شده است. ربیعی با بیان اینکه پیشرفت‌هایی برای آزادسازی پول‌هایمان داشته‌ایم، گفت: خبرهای خوبی هست که باید نهایی شود تا بخشی از دارایی و اموال خود را آزاد کنیم که برای تامین دارو و معیشت مردم کارساز خواهد بود. وی افزود: پاسخ صندوق بین‌المللی پول را باید بانک مرکزی دقیق اعلام کند. هنوز پاسخ منفی و رسمی صندوق بین‌المللی را نشنیده و دریافت نکرده‌ایم.