وزیر اطلاعات به مجلس می‌رود

خبر دیگر از پارلمان آنکه سید محمود علوی وزیر اطلاعات این هفته میهمان اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس خواهد بود تا گزارش وزارت اطلاعات درباره آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی کشور را ارائه کند.

سوال از «حاجی میرزایی» درباره عزل و نصب‌ها

همچنین ولی اسماعیلی نماینده گرمی در مجلس از طرح سوال خود از محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد. او به خبرگزاری تسنیم توضیح داد: متاسفانه گرایش‌های سیاسی در عزل و نصب‌های مدیران این وزارتخانه دخالت دارد که این سم مهلکی برای این وزارتخانه است و در این سوال از وزیر خواسته ایم تا درباره این موضوع توضیحاتی ارائه دهد. اسماعیلی افزود: طرح سوال برای طی کردن روند قانونی در مجلس تقدیم هیات‌رئیسه شده تا برای بررسی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شود.

توضیح عضو هیات‌رئیسه درباره ودیعه مسکن نمایندگان

خبر دیگر از مجلس آنکه علیرضا سلیمی عضو هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مباحث مطرح شده درباره ودیعه ۲۰۰ میلیونی مسکن نمایندگان، گفت: متاسفانه در دوره‌های قبل خانه‌های سازمانی مجلس به انحای مختلف به افرادی خاص فروخته شد به نوعی که امروز مجلس هیچ خانه سازمانی ندارد و با این اقدام نمایندگان در تهیه مسکن دچار مشکل شده‌اند. سلیمی با بیان اینکه در این دوره هیات‌رئیسه تصمیم گرفت به نمایندگانی که در تهران مسکن دارند و نیاز ندارند، سرویس ندهد، ادامه داد برای تعدادی از نمایندگان که توان پرداخت اجاره منزل در تهران را نداشتند، قرار شد مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به‌عنوان وام جهت ودیعه مسکن در نظر گرفته شود. او افزود: این مبلغ ودیعه مسکن به‌صورت وام است و فقط به تعدادی که نیاز داشتند و کتبا تقاضا کردند پرداخت شده ‌است نه به همه نمایندگان.