دانلود office beta مایکروسافت، دیگر رایگان نیست!

مایکروسافت قصد دارد از هفته آینده مبلغ اندکی را برای دانلود نرم‌افزار Office ۲۰۰۷ Beta ۲ از مشتریان خود دریافت کند. این حرکت مایکروسافت در مقایسه با مدلی که شرکت‌های نرم‌افزاری تا به حال تجربه کرده‌اند بسیار متفاوت است. خبرگزاری مایکروسافت اعلام کرد: «مصرف کنندگانی که قصد دانلود نرم‌افزار ۲۰۰۷ Microsoft Office system Beta ۲ را دارند از روز چهار شنبه ساعت ۶ بعد از ظهر ملزم به پرداخت ۵۰/۱دلار در ازای هر دانلود خواهند بود.»

همچنین مایکروسافت اظهار داشت: «از پایان ماه مه تا کنون این نرم‌افزار بیشتر از ۳میلیون بار دانلود شده است که این آمار چیزی حدود ۵۰۰درصد بالا‌تر از سطح انتظار ما بوده است. مایکروسافت قصد دارد تا با تعیین این مبلغ مقداری از هزینه دانلود‌ها را از روی سرور جبران کند.»

کارمندان بخش اطلاعات واحد مدیریت محصول با اخذ این تصمیم درصدد آنند که این مبلغ را از کاربران جدیدbeta ۲ بگیرند. این مبلغ به کاربران فعلی نرم‌افزار تعلق نخواهد گرفت.

اگر کسی بخواهد تنها مروری بر نحوه عملکرد beta ۲ داشته باشد مجبور به پرداخت این مبلغ نخواهد بود، با این حال اگر قصد کاربر آزمایش نرم‌افزار در مقابله با سیستم داخلی خود باشد ملزم به پرداخت وجه خواهد بود.

این اولین باری است که مایکروسافت اقدام به دریافت پول در ازای دانلود office beta کرده است و قرار نیست آن را رویه همیشگی خود کند.