یونسیان درباره وضعیت بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و سایر نهادها و ارگان‌ها، با وجود تهدید اومیکرون گفت: به نظر من حتی بدون وجود خطر اومیکرون هم نیاز به بازنگری در وضعیت بازگشایی‌ها وجود دارد؛ زیرا هیچ‌کس بازگشایی‌های همزمان را توصیه نمی‌کند. وی افزود: حتی اگر با سویه جدید اومیکرون مواجه نمی‌شدیم و حتی اگر فقط مدارس را بازگشایی می‌کردیم، عقل و منطق حکم می‌کند که بعد از دو هفته اجرا، نتایج این بازگشایی و فعالیت‌ها را تحلیل و نسبت به ادامه یا عدم ادامه آن تصمیم‌گیری کنند.  پیش‌بینی احتمال ورود «اومیکرون» به کشور در حالی صورت می‌گیرد که سازمان جهانی بهداشت نیز روز گذشته ممنوعیت‌های سفر برای مهار همه‌گیری سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون» را بی‌فایده توصیف کرده است. ایران چند روز پیش سفر از ۶کشور آفریقای جنوبی به ایران را ممنوع اعلام کرد. در اروپا و آمریکا و کشورهای دیگر نیز مقررات سخت‌گیرانه کرونایی یک‌بار دیگر وضع شده است. با این حال «اومیکرون» به بسیاری از کشورها راه پیدا کرده است. در این میان براساس گزارش‌ها عربستان سعودی نیز روز گذشته از شناسایی اولین فرد مبتلا به سویه جدید کرونا «اومیکرون» خبرداد.

  ابراز نگرانی از وضعیت بهداشتی مدارس

همزمان با خطر شیوع سویه جدید کرونا، وزارت بهداشت از عدم رعایت پروتکل‌ها در برخی مدارس ابراز نگرانی کرد. به گزارش «ایسنا» کمال حیدری با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: اگر این موارد جدی گرفته نشود، ما به‌شدت نگران هستیم و این یک اشتباه بزرگ تلقی می‌شود.

در همین ارتباط برکاتی، مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره آخرین آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان گفت: ۸۱درصد دز اول و ۶۱درصد پوشش کامل داشته‌اند و برخی استان‌ها مانند خوزستان و سیستان و بلوچستان با این آمار فاصله داشتند و برخی استان‌ها بالای ۹۰درصد دز اول و بالای ۶۵ درصد دز دوم را زده بودند.

  ۸استان بدون فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

در همین حال بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۱۲ بیمار کرونا در کشور شناسایی شدند که ۶۶۰ نفر از آنها بستری شدند. همچنین در این بازه زمانی ۸۲ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

همچنین در شبانه‌روز گذشته، ۱۴ استان کشور، مرگ‌ومیر صفر و یک داشته‌اند. به این ترتیب استان‌های قم، اردبیل، مرکزی، هرمزگان، ایلام، بوشهر، خراسان‌شمالی و قزوین، هیچ موردی از مرگ‌ومیر نداشته‌اند. همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، همدان و مازندران، فقط یک مورد مرگ‌ومیر بیماران کرونایی داشته‌اند.

در حال حاضر هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز نیست، ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.