وضعیت پرونده نجفی

وی درباره اینکه پاسخ دادستانی به درخواست آزادی مشروط محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران چیست، گفت: یک درخواست برای پابند الکترونیک و یک درخواست نسبت به ازادی مشروط ایشان داده که مرجع صاحب تصمیم نسبت به آزادی مشروط و پابند الکترونیک موافقت نکرده و در حال گذراندن ایام حبس است.

پرونده حسین فریدون

وی درباره آخرین وضعیت حسین فریدون نیز ضمن تکذیب پایان حبس وی گفت: فریدون نیمی از جزای نقدی‌اش پرداخت نشده است. اتهام ایشان هم مشخص است و در ۲۴ مهر ۹۸ به اوین معرفی شده و ۵ سال حبس و ۳۱۰میلیارد ریال جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکومیت دارد. وی درادامه با اشاره به مرخصی چندروزه به فریدون گفت که او دوشنبه شب به زندان بازگشته است.

وضعیت پرونده‌های مشایی و بقایی

به گزارش «ایسنا»‌ ستایشی در خصوص پرونده بقایی گفت: بقایی با نظریه کمیسیون پزشکی قانونی به علت بیماری باید خارج از زندان باشد و بر اساس تصمیم قضایی و مطابق قانون درباره این فرد تصمیمی گرفته شده که موقت است و خبر آزادی وی هم تکذیب می‌‌شود. سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده مشایی نیز گفت: اسفندیار رحیم مشایی از تاریخ ۱۳ آذرماه ۹۸ به‌دلیل فوت والده از زندان مرخصی گرفته است. این فرد ادعای بیماری داشت و دوبار به کمیسیون پزشکی مراجعه کرده و گفته توان کیفر حبس را ندارد؛ ولی کمیسیون پزشکی توان این فرد برای تحمل کیفر را تایید کرده است و او باید به زندان برگردد. سخنگوی دستگاه قضا در ادامه همچنین گفت: قاتل دو طلبه در حرم مطهر رضوی به اعدام محکوم شد و وکیل او درخواست فرجام‌خواهی کرده که پرونده به دیوان عالی رفته است.