این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این متن پیشنهادی با هماهنگی مجلس، دولت، سه قوه و شورای عالی امنیت ملی انجام شده و در حقیقت با هماهنگی دبیر‌خانه شورای عالی امنیت ملی این بسته پیشنهادی به طرف‌های اروپایی داده شده است، گفت: در حقیقت قبول کردن این پیشنهادهای اصلاحی جمهوری اسلامی ایران به نفع تمام کشور‌ها و به ویژه آمریکا و اروپا است. به گفته رضا‌زاده سایر مفاد این پیشنهادهای اصلاحی، فروش آزادانه نفت ایران و آزاد‌سازی پول‌های بلوکه شده ایران است.  از سوی دیگر، مقتدایی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی هم در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با شورای عالی امنیت ملی با حضور تصمیم‌گیرندگان موضوع مذاکرات هسته‌ای خبر داد.

در این میان در راهرو‌های مجلس نیز اخبار متناقضی درباره جزئیات محرمانه پیشنهاد ایران به اروپا مطرح شد از جمله آنکه موارد اصلاحی پیشنهادی ایران بیشتر به موضوع روش اجرای توافق مربوط می‌شود و در چند پاراگراف مطرح شده است که اگر آمریکا در متن مورد توافق خود مثلا این‌چنین بنویسد ایران با پیش‌نویس موافقت خواهد کرد.

 به گزارش «دنیای اقتصاد» و بنا به اطلاعات موجود تا پیش از این موارد اختلافی ایران و اروپا بر سر تحریم‌ها، ‌مسائل پادمانی و تضمین برای رفع تحریم بنگاه‌های اقتصادی بود. برآورد می‌شود که اختلاف بر سر روش اجرای توافق، گره اصلی توافق محسوب می‌شود و در صورتی که ایران و آمریکا عبارت‌های اصلاحی در متون پیشنهادی یکدیگر را بپذیرند دست یافتن به توافق محتمل است. از سوی دیگر دیروز ارزیابی فضای کلی حاکم بر مجلس در موضوع مذاکرات هسته‌ای نیز نشان می‌داد که جز تعداد انگشت‌شماری از نمایندگان که نسبت به پاسخ اروپا به متن پیشنهادی اصلاحی ایران خوش‌بین نبودند بقیه دیدگاه مثبتی داشتند.

با استناد به اطلاعات موجود تاکنون ۱۶۰۰ نوع تحریم علیه کشور در قالب اشخاص، ‌شرکت‌ها و بانک‌ها اعمال شده است. به گفته یعقوب رضا‌زاده، نماینده مجلس تا کنون با رفع بیش از دو‌سوم تحریم‌ها موافقت کرد‌ه‌ا‌ند و تعداد جزئی باقی‌مانده تحریم‌ها نیز در پیش‌نویس اصلاحی ایران مطرح شده است. به گفته وی، در این پیش‌نویس پیشنهاد شده که تحریم‌ها‌ی اصولی که مورد اختلاف با کشور‌های اروپایی و به ویژه آمریکا است، برداشته شود.

رضا‌زاده گفت:  بیشتر خوش‌بینم که طرف‌های اروپایی و به ویژه آمریکا بر سر عقل بیایند و به دور از هر گونه احساسات این اصلاحیه را قبول کنند. طرح پیشنهاد‌های اصلاحی که منافع ملت و منافع کشور در آن دیده شده است به نظر من یک مژده هم برای کشور ما و هم برای سایر کشورهای اروپایی است.