رئیسی در این همایش که روز گذشته، با حضور سران قوا در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، اظهار کرد: هیچ مدیری نباید در مقابل فساد بی‌تفاوت باشد. مدیران اجازه ندهند کوچک‌ترین فسادی در مجموعه اداری آنها لانه کند. اینجا ناظران بهترین یاری‌کننده مدیران هستند و مدیران باید قدردان ناظرانی باشند که کمک کرده‌اند تا مشکلی از چشم او پنهان نماند. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بنده بارها تاکید کرده‌ام که هاضمه نظام جمهوری اسلامی فساد را نمی‌پذیرد و فسادناپذیر است، تصریح کرد: ممکن است در گوشه و کنار فسادی پیدا شود که با آن برخورد می‌شود، اما اینکه کسی تصور کند، چند گزارش فساد، فساد را فراگیر کرده، این امر نادرستی است؛ اصلا اینطور نیست. 

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر محترم شمرده شدن حریم شخصی و خصوصی در جمهوری اسلامی اظهار کرد: قانون اساسی حریم شخصی افراد را محترم شمرده، اما غیر از آن آنچه در فضای عمومی جامعه می‌گذرد و از جمله تصمیم‌گیری‌ها برای کشور و مردم کاملا شفاف است و از جمله مجلس در جمهوری اسلامی ایران اساسا با شفافیت متولد شد.    به گزارش «ایسنا»، رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه هر چه شفافیت بیشتر شود، از فساد، روابط ناسالم و پارتی‌بازی جلوگیری می‌شود، گفت: سامانه جامع تجارت از بخش‌هایی است که حتما می‌تواند از فسادهای احتمالی در فرآیند کار تجاری، از تامین و تولید تا مصرف جلوگیری کند. وی افزود: این سامانه نیز با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال تکمیل است و می‌تواند هم برای دستگاه‌های نظارتی و هم برای دستگاه‌های اجرایی کار را سهل و آسان کند، به این ترتیب که محل دقیق کالاها و همچنین محل تخصیص اعتبارات قابل رصد باشد. 

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز در این همایش با تاکید بر اینکه کارآمدی دین در اداره جامعه باید مهم‌ترین هدف همه کارگزاران نظام اسلامی باشد، اظهار کرد: در بحث مربوط به حکمرانی‌نو، بحث شفافیت یک اصل ملی است و امکان ندارد بدون شفافیت به یک مجموعه کارآمد دست یابیم. وی گفت: شکی نیست که در همه دولت‌ها در طول تاریخ موضوع مبارزه با فساد و شفافیت مهم بوده است و بسیاری از دولت‌ها و حکومت‌ها نتوانسته‌اند به‌خاطر بی‌توجهی به شفافیت و فساد، به اهداف خود برسند چرا که نتوانستند به موقع پیشگیری کرده و اتفاقات را جبران کنند و نتوانستند به موقع دردها را مشخص کرده و به وقت خود درمان کنند. همچنین به گزارش «ایلنا»، قالیباف گفت: اقتصادی که بیش از ۸۵ درصد آن دولتی باشد، فسادزا است و باید اقتصاد را مردمی‌سازی کنیم. 

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه نیز در این همایش با اشاره به وجود اصل شفافیت در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران، با انتقاد از محرمانه تلقی شدن تمام گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور گفت: همه نامه‌هایی که رئیس سازمان بازرسی کل کشور به اینجانب می‌نویسد، عنوان محرمانه دارد، از کجا که کار شما درست است؟ مردم چقدر در فرآیند کار شما هستند، همه را که محرمانه می‌زنید و به اطلاع کسی نمی‌رسد و رسانه‌ها هم نمی‌توانند منتشر کنند. کار شما در خصوص دستگاه‌ها چه نتیجه‌ای داشته است؟  به گزارش خبرگزاری تسنیم، اژه‌ای تاکید کرد: حساب گزارش‌هایی که دشمن و بدخواهان می‌توانند از آن سوءاستفاده کنند و آنجا که مربوط به جنگ نرم و جنگ سخت و جنگ نظامی و جنگ اقتصادی است، جداست اما بسیاری از موارد اگر در معرض دید مردم قرار بگیرد و اگر اجازه می‌دادیم که دوربین‌ها در محاکم و زندان‌های ما بگردد، وضع ما بهتر از این بود، اما ما با برخی قوانین و ضوابط و مقررات کار خود را مشکل کرده‌ایم.