صبح روز سه‌‌‌شنبه علی باقری از سفر خود به امارات خبر داد و در توییتی نوشت: «در چارچوب تحکیم سیاست همسایگی و در راستای استمرار رایزنی‌‌‌های سیاسی با همسایگان، به امارات متحده عربی سفر کردم تا درباره ارتقای همکاری‌‌‌های دوجانبه و بررسی مسائل منطقه‌‌‌ای با مقام‌‌‌های این کشور گفت‌وگو کنم. دو هفته پیش، وزیر مشاور سفری به  ایران داشت که گفت‌وگوهای مفصلی با یکدیگر داشتیم.» همچنین روز گذشته واشنگتن بار دیگر توافق موقت با ایران را تکذیب کرد؛ رویترز از قول یک مقام دولتی ایالات متحده گفت که ایالات متحده و جمهوری اسلامی در مورد «توافق هسته‌‌‌ای موقت» گفت‌‌‌وگو نمی‌‌‌کنند، اما واشنگتن اقداماتی را که ممکن است منجر به بحران شود به تهران گوشزد کرده و یادآور شده که در مقابل چه گام‌‌‌هایی ممکن است جو بهتری را بر روابط حکمفرما کند.

روز پنج‌شنبه ۹ ژوئن- ۱۸ خرداد ماه بود که میدل ایست‌‌‌آی در گزارشی مدعی شد ایران و ایالات‌‌‌متحده در حال نزدیک شدن به یک توافق موقت هستند که در برابر کاهش فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های غنی‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی ایران، گشایشی را در برخی از تحریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها فراهم می‌‌‌آورد. علاوه بر میدل ایست‌‌‌آی، رویترز نیز در همان روز گزارشی را به توافق موقت در حال شکل‌‌‌گیری بین ایران و آمریکا اختصاص داد. البته جزئیات این دیدارها و توافق موقت احتمالی به سرعت از سوی دولت آمریکا تکذیب شد و نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز هرگونه توافق موقت با آمریکا را که جایگزین برجام باشد، رد کرد. اما چرا هم ایران و هم آمریکا هرگونه بحث درباره توافق موقت را تکذیب می‌کنند؟ شاید دلیل این امر را باید در حساسیت تل‌‌‌آویو نسبت به این موضوع جست‌وجو کرد؛ رسانه‌‌‌ اسرائیلی هاآرتص برای نخستین بار هفته گذشته بحث توافق موقت را افشا کرد.

درواقع به نظر می‌رسد که اسرائیل با افشای این مساله می‌‌‌خواهد به محرمانگی داستان آسیب وارد کند و هزینه مذاکرات برای توافق را بالا برده و آن را از مسیر منحرف کند. هاآرتص چاپ تل‌‌‌آویو روز چهارشنبه ۱۷ خرداد با اشاره به توافق موقت بین ایران و آمریکا نوشت که این احتمال وجود دارد دو طرف ظرف چند هفته به توافق برسند.در نتیجه می‌توان گفت که هم ایران و هم آمریکا با هدف آنکه اسرائیل از این جریان‌‌‌سازی‌‌‌ها در جهت تخریب گفت‌وگوها بهره نگیرد، این رایزنی‌‌‌ها را توامان تکذیب می‌کنند. روز دوشنبه به وقت محلی رویترز نیز از قول یک مقام دولتی ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود، نوشت: «هیچ گفت‌وگویی در مورد توافق موقت در جریان نیست.» به گزارش انتخاب، این در حالی است که یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز پنج‌شنبه در ایمیلی به صدای آمریکا گزارش «میدل‌‌‌ایست‌‌‌آی» درباره توافق موقت ایالات متحده و ایران برای مهار برنامه هسته‌‌‌ای جمهوری اسلامی در ازای لغو تحریم‌‌‌ها را «نادرست و گمراه‌‌‌کننده» خوانده بود.

همزمان با این تحولات میخائیل اولیانوف از سیاسی شدن مذاکرات هسته‌‌‌ای توسط غرب انتقاد کرد. نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و مذاکره‌‌‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات وین در پی وقفه چند ماهه ایجاد شده در روند این مذاکرات در صفحه توییترش نوشت: «کشورهای غربی مذاکرات چندجانبه در وین را تا جایی که امکان داشت سیاسی کردند. اما ظاهرا، اکنون فهمیده‌‌‌اند که چنین سیاستی با منافع خودشان مطابقت ندارد.» به گزارش «ایسنا»، اولیانوف در ادامه نوشت: «موضع ما به سیاست خودشان بستگی خواهد داشت. در صورت لزوم، پاسخ خواهیم داد.»