به گزارش موسسه علم و امنیت بین‌الملل، در این گزارش آمده است که تصویر ماهواره‌‌‌ای در اواسط ماه سپتامبر نشان می‌دهد که ساخت‌‌‌وسازهای جدید در این کارخانه مستقیما با مختصات ساختمانی که واشنگتن پست در اوایل امسال با این موسسه به اشتراک گذاشته بود، مرتبط است. بنا بر دیگر اسناد فاش شده، این تاسیسات برای تولید انبوه شاهد-۱۳۶ ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت که شامل بهبود فرآیندهای ساخت و در نهایت ارتقای قابلیت‌‌‌های پهپاد ایرانی خواهد بود.

در این گزارش آمده است که تصویر ماهواره‌ای همچنین ساخت سازه‌های دیگر و محیط‌های امنیتی جدید با پست‌های بازرسی را نشان می‌دهد. در این گزارش آمده است: «با نزدیک شدن سریع زمستان می‌توان انتظار داشت که روسیه حملات خود را با شاهد-۱۳۶ علیه زیرساخت‌‌‌های انرژی حیاتی اوکراین تسریع کند و باعث ایجاد شرایط زندگی نامطلوب برای جمعیت غیرنظامی شود.»این گزارش ادامه داد: «یک گام کلیدی‌ای که تاکنون عقب افتاده این است که واشنگتن، آلابوگا و شرکت‌های مرتبط با آن را تحریم کند. ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه به کشورش هشدار داد که برای حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی آماده شود. زمستان گذشته - حدود ۱۰ ماه پس از تهاجم - روسیه امواجی از چنین حملاتی را به راه انداخت که باعث خاموشی‌های ناگهانی شد.

این کارخانه در ۵۰۰ مایلی (۸۰۰ کیلومتری) شرق مسکو در جمهوری تاتارستان واقع شده است. در این گزارش آمده است که ۶۶‌درصد آلابوگا JSC متعلق به دولت فدرال و ۳۴‌درصد متعلق به جمهوری تاتارستان است. کاخ سفید ماه ژوئن ادعا کرد که به نظر می‌رسد روسیه و ایران در حال تعمیق همکاری‌‌‌های دفاعی خود هستند و علاوه بر خرید پهپاد، تهران با مسکو برای تولید پهپادهای ایرانی در آلابوگا همکاری می‌کند. پیش‌تر روزنامه گاردین روز پنجم مهر، به نقل از یک سند از دولت اوکراین ادعا کرد که جمهوری اسلامی در تلاش است تا از ادامه تجهیز مستقیم روسیه به تسلیحات ایرانی برای استفاده در جنگ اوکراین فاصله بگیرد ولی در عوض، بخشی از خط تولید تسلیحاتی خود را به کارخانه‌‌‌ای در سوریه منتقل کرده و اکنون نیز در حال انتقال تولید پهپاد به منطقه آلابوگا در تاتارستان است و همزمان، اجزا و قطعات پهپادهای موردنیاز روسیه را هم تامین می‌کند.