حدود ساعت ۱۹ شامگاه پنج‌شنبه‌(۵بهمن)، نمای ساختمان بخش هتلینگ بیمارستان گاندی تهران دچار حریق شد که به دلیل جنس نمای این بیمارستان، آتش و دود ناشی از این حادثه به سرعت به دیگر بخش‌های این مرکز درمانی نیز سرایت کرد. به گفته سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی شهر تهران این بیمارستان برای دو بخش جدید و قدیمی خود پنج بار اخطار آتش‌نشانی گرفته بود، اما به تعهدات خود در این مدت عمل نکرده بود.

به دنبال این حادثه وزیر کشور که برای بررسی حادثه در محل حضور یافته بود اعلام کرد که علت وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی بعد از انجام بررسی‌های نهایی اعلام می‌شود.

به گفته وحیدی آنچه در مورد این آتش‌سوزی وجود دارد این است که محل حریق مربوط به بخش هتل بیمارستان بوده است. اما اینکه چرا آتش از اینجا شروع شده باید با دقت بررسی و سپس اعلام شود. همچنین محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور نیز در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر کشور و استاندار تهران، آخرین وضعیت آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران را پیگیری کرد‌.

به دنبال این حادثه ۴۱بیمار بیمارستان گاندی به سایر بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.براساس گزارش‌ها این حادثه هیچ فوتی و مصدومی نداشت‌. در همین حال در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور دادستان تهران، یکی از معاونان دادستان و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند و پرونده قضایی برای بررسی علل وقوع این حادثه تشکیل شد. ایسنا/ ایرنا